مومنی‌شریف: حوزه هنری خانه فاضل نظری است/نظری: به حوزه هنری همچون منزل پدری احساس تعلق دارم

مراسم تودیع و پاسداشت فاضل نظری، معاون هنری پیشین حوزه هنری، در نشست ماهانه «اتفاق دیدار» و با حضور مدیران، هنرمندان و مسئولان حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از حوزه هنری، محسن مومنی شریف گفت: حوزه هنری در همه بخش ها به این گونه برنامه ها نیاز دارد و این برنامه نیز یکی از ابتکارات آقای نظری بود. بخشی از بحثی که در سال‌های اخیر درباره فرهنگ سازمانی داشتیم، در این گونه جلسات قابل طرح هستند و به حل دغدغه‌هایی که داریم کمک می‌کند.

وی ادامه داد: متاسف هستیم که جلسه امروز، مصادف با تودیع فاضل نظری از سمت معاونت هنری حوزه هنری شد. البته نمی خواهم از واژه تودیع استفاده کنم، چرا که چنین چیزی را قبول ندارم. حوزه هنری خانه فاضل نظری است و البته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم دور از حوزه هنری نیست و این دو سازمان در امتداد هم هستند. همچنان که دو مدیرعامل سابق کانون در حال حاضر با حوزه هنری همکاری دارند، آقای نظری هم با ما در ادامه همراه خواهند بود و کانون مخاطبان آینده حوزه هنری را پرورش می‌دهد.

رئیس حوزه هنری اظهار داشت: جلسات فاضل نظری در حوزه هنری برگزار خواهد شد و شاگردان و رفقایشان، وی را مدام خواهند دید.

مومنی‌شریف با بیان این که حضور فاضل نظری در حوزه هنری، لطف خداوند بود؛ عنوان کرد: پیش از این کسی باور نمی‌کرد که هنرمندان بتوانند در بخش های مدیریتی هم فعالیت کنند و ذهنیت اشتباهی در این زمینه وجود داشت. همه هنرمندان مانند هم نیستند. هنرمندان را در این عرصه‌ها جدی نمی‌گرفتند و شرایطی در حوزه هنری فراهم شد که این ذهنیت را اصلاح کرد.

وی گفت: استفاده از نخبه ها از ویژگی‌های حوزه هنری است. اگر شاخص نخبگی، ردیف های کنکور باشد، خوشبختانه نفرات اول کنکور را در سطوح مدیریتی داریم. البته من کنکور را به عنوان شاخص نخبگی قبول ندارم. استعداد و لیاقت هنرمندان و مدیران ما بیش از این ها ست. هر کسی که لیاقت و شایستگی کار داشته باشد؛ فضا در حوزه هنری برای او فراهم است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تمام تعریف‌هایی که در این نشست از ایشان شد درست بود و آقای نظری در کار، دوستی، آینده نگری، شاگردپروری ویژگی های حسنه و بارزی دارند. فاضل نظری در نوع شعری که می سرایند جایگاه بی بدیل دارد. در این مملکت، شعر زمانی منسوخ بود و با حضور شاعرانی همچون نظری و دیگر شاعران مطرح انقلاب اسلامی شعر دوباره مخاطب مردمی پیدا کرد. کتاب‌های فاضل نظری تجدید چاپ‌های بسیاری داشته است و این توجه مخاطبان به شعر ایشان اتفاق بزرگی است. کتاب اشعار دیگر شاعران نیز به همین گونه است.

مومنی‌شریف همچنین با اشاره به حضور هنرمندان برجسته کشور در حوزه هنری، اظهار کرد: امروز خوشحالیم که در حوزه هنری در خدمت سیدمسعود شجاعی طباطبایی هستیم. ایشان از آن دسته هنرمندانی است که می‌توان با افتخار معرفی کرد و به هنرمندان جوان ایشان را توصیه کرد.

رئیس حوزه هنری گفت: برای فاضل نظری در مسئولیت های جدید آرزوی توفیق دارم. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جای پر اهمیتی است. کانون امروز مانند بسیاری از ارگان‌های کشور، نیاز به تحول دارد و تصور می کنم آقای نظری ظرفیت ایجاد این تحول را دارند. ایشان هم درس مدیریت خوانده اند و هم به لحاظ عملی توان مدیریتی بالایی دارند. ایشان در بن بست نمی‌ماند و راه خود را پیدا می‌کند و تسلیم نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف کارهای برجسته‌ای انجام داده‌ایم که می‌توانیم به آن افتخار کنیم. در دوره‌ای به سر می بریم که فعالیت های بسیاری در کشور صورت می گیرد. اما فعالیت‌های حوزه هنری از درخشندگی خاصی برخوردار است و مسئولان، کارمندان و هنرمندان حوزه هنری شبانه روز کار می کنند و از کار خود لذت می‌برند.

نظری: به حوزه هنری همچون منزل پدری احساس تعلق دارم

فاضل نظری نیز در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این مراسم، اظهار کرد: هر مدیری در هر جایی که موفق می‌شود؛ همیشه دیگرانی بوده‌اند که به او کمک کرده‌اند. وگرنه مدیر به تنهایی هیچ وقت نمی‌تواند کاری انجام دهد و به همین جهت از همکارانم تشکر می کنم که دوستانه کنارم بودند.

وی خطاب به محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری عنوان کرد: به همکاری با شما می‌بالم و با شما احساس برادری کرده‌ام . هیچگاه احساس نکردم شما رئیس من هستید. البته که بودید و خواهید بود. چرا که معنای دوستی ولایت است و این ولایت در زمان نمی گنجد.

نظری افزود: به حوزه هنری همچون منزل پدری احساس تعلق می کنم و احساس نمی‌کنم که برای آخرین بار اینجا هستم. حوزه هنری را خانواده خود می دانم. به مقطعی که توفیق داشتم در حوزه هنری باشم می‌بالم.

وی همچنین گفت: حوزه هنری مجموعه‌ای خوش بدرقه است و امروز از بزرگواری دوستان که چنین مراسمی را برگزار کردند، خجالت کشیدم.

علی مقیمی نیز در این مراسم شعری خواند که در استقبال از غزل فاضل نظری سروده بود. بخشی از این شعر به شرح زیر است.

شراب تلخ بیاور که وقت غمخواری است

که گاه چاره بی چارگان ز ناچاری است

مگر به گریه بکاهم ز بار اندوهم

چو ابر راه فراوشی سبکباری است

همچنین در این مراسم کلیپی از سخنان کارمندان و هنرمندان حوزه هنری درباره فاضل نظری پخش شد.

اجرای این برنامه را عبدالله روا، شاعر و از هنرمندان حوزه هنری برعهده داشت.

در پایان، مراسم پاسداشت فاضل نظری، هدایایی از سوی مدیران ستادی حوزه هنری به این شاعر و مدیر جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهداء شد.

502

کد خبر: 889720

وب گردی

وب گردی