۶۰درصد خانه‌های روستایی سنددار شد/وام ۲۰ میلیونی بازسازی فرسوده

معاون بنیاد مسکن با بیان اینکه ۶۰ درصد خانه های روستایی سنددار شده اند، گفت: برای احیا بافت خانه های روستایی برای استفاده از جاذبه گردشگری ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان وام به صاحب ملک ارائه می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدرضا شاملو گفت: خوشبختانه در کشور مناطق روستایی و گردشگری زیادی وجود دارد و برای احیا بافت خانه های روستایی برای استفاده از جاذبه گردشگری ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات به صاحب ملک ارایه می شود.

او افزود: تلاش کردیم تا خواسته های مردم را با معماری بومی روستاها پیوند دهیم و سعی کردیم روستاهایی که دارای ویژگی تاریخی خاصی هستند طرح های بهسازی را مطابق با سنت ها انجام دهیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ میلیون متر مربع از معابر روستاها آسفالت شده است، گفت: طرح سنددار کردن از برنامه پنجساله دوم شروع شد و به لحاظ ابهامات حقوقی کار اجرایی گسترده ای انجام نشد اما با هماهنگی که با سازمان ثبت انجام شد. باعث شد در برنامه سوم توسعه کار گسترش پیدا کند و ۲۰۲ هزار واحد روستایی سنددار شدند و در برنامه چهار ساله و پنجساله نیز ۳ میلیون و ۱۵۰ هزا واحد سنددار شدند.

او با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد روستاها سنددار شدند افزود: تلاش می کنیم از منابع مالی بهره مند شویم تا فعالیت به طور کامل عملیاتی شود.

شاملو افزود: در برنامه ششم توسعه احکام خوبی صورت گرفت وبرنامه های خوبی برای تعاملات بین شهری و روستایی ، برنامه ریزی و توسعه روستایی پیش بینی شده است. بیش از ۵۰۰ هزار خانوار روستایی که زمین نداشتند به آنها زمین واگذار شد و از ۶ سال گذشته در بخش ساخت و سازها ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد روستایی خدمات فنی دریافت کرده اند.

او تأکید کرد: باید بپذیریم شیوه زندگی و فرهنگ مردم در مناطق روستایی متفاوت شده است و مردم خواسته های جدیدی دارند. طرح هادی نقش مهمی در توسعه روستاهای کشور دارد و همکاری روستاییان نقش مهمی در تکمیل طرح هادی روستایی در کشور دارد. بهسازی محیط روستا نقش مهمی درتوسعه روستاها دارد و باید در این زمینه تلاش کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

401

کد خبر: 889730

وب گردی

وب گردی