پرونده انتصاب استانداران در دولت دوازدهم بسته شد؟

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: چند مورد از انتصاب استانداران در دولت دوازدهم باقی مانده است.

اسماعیل جبارزاده در رابطه با انتصاب استانداران در دولت دوازدهم در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: چند مورد از انتصابات استانداران باقی مانده که در دست بررسی دولت است.

وی همچنین در رابطه با این موضوع که تغییر فرمانداران برچه مبنایی از سوی استانداران قرار است صورت گیرد، تصریح کرد: اگر استانداری بنای تغییر یا ابقای فرمانداران را داشته باشند باید سریعتر اقدام کند تا این موضوع طولانی نشود.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: با توجه به این موضوع تغییرات فرمانداران در دولت دوازدهم را اعلام کرده ایم تا پایان بهمن ماه انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز، طی سه ماه گذشته 23 استاندار از سوی وزارت کشور به هیات دولت معرفی و انتخاب شدند که 8 استان دیگر از جمله استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، قم، کرمان و همدان همچنان استانداران دولت یازدهم سکان استانداری را در دست دارند.

این در حالی است که طبق خبرهای واصله و تایید برخی مقامات و مسوولین استانداران خراسان رضوی، خوزستان، کرمان، همدان و زنجان قرار است در سمت استانداری ابقا شوند و احتمال تغییر استانداران خراسان شمالی، زنجان، سمنان و قم شدت گرفته است.

اهم انتخاب 23 استاندار براساس غیربومی بودن آنها است که این موضوع مورد انتقاد نمایندگان استان ها در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و برخی از آنها نسبت به تغییر استانداران به وزارت کشور و دولت دوازدهم واکنش نشان داده و انتقاد کرده اند که چرا استانداری که بومی بوده و با استان شناخت داشته است پس از 4 سال کنار گذاشته و استاندار غیربومی و ناآشنا با استان را انتخاب کرده اند.

معاون سیاسی وزیر کشور در رابطه با مبنای انتخاب استانداران غیربومی در استان ها می گوید: تنها ویژگی که برای استاندار بومی وجود دارد شناخت استان است به آن معنا که غیر از این موضوع دیگر موضوعات در استاندار غیربومی مورد ارزیابی قرار گرفته است، زیرا معیارها در فرد بومی یا غیربومی تفاوتی ندارد و تنها مزیت استاندار بومی شناخت وی از استان است که این شناخت در فاصله زمانی کوتاهی صورت خواهد پذیرفت.

همچنین در رابطه با تغییر یا ابقای فرمانداران رحمانی فضلی با تاکید بر تعیین تکلیف هر چه زودتر این انتصاب ها اظهار داشت: انتصاب فرمانداران باید طبق بخشنامه های وزارت کشور انجام شود همچنین هیچکس حق تحمیل نیرو به استانداری ها و وزارت کشور را ندارد.

وی از تاکید رئیس جمهوری بر استفاده از نیروهای جوان، خلاق و مبتکر در فرمانداری ها خبر داد و افزود: استانداران از جوانان برای نقش آفرینی در فرمانداری ها استفاده کند.

901/900

کد خبر: 889774

وب گردی

وب گردی