سلطانی فر: برای ازدواج جوانان منابع خوب بانکی دیده شده است

جمعی از فعالان سمن‌های جوانان در نشستی با وزیر ورزش و جوانان و معاون ساماندهی امور جوانان مشکلات خود را مطرح کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، محمدجواد تندگویان معاون جوانان وزارت ورزش در جمع فعالان سازمان‌های مردم نهاد استانهای آذربایجان شرقی و خوزستان با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد ارتباط مستقیم میان تشکل‌های جوانان و وزیر ورزش و جوانان است گفت: ایجاد یک سندیکای مستقل برای فعالان حوزه جوانان می‌تواند راه را هموار‌تر کند که حتی اگر معاونت جوانان وجود نداشته باشد مطالبات از این طریق دنبال شود.

تندگویان از فعالان حوزه‌های جوانان درخواست من این است که مطالباتشان را به صورت مستقیم با وزیر مطرح کنند و تنها دیدگاه مطالبه گرایانه نباشد.

همچنین معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان از پیگیری مسئله تفکیک بخش ورزش از جوانان خبر داد.

در ادامه جلسه یکی از فعالان حوزه جوانان از نداشتن شناسه شخص حقوقی برای سمن‌ها انتقاد کرد و گفت: با اعتبار دادن به فعالان حوزه جوانان می‌توان از رایزنی‌های آنان با نمایندگان شهرستان‌ها سود جست.

وی مشکل ازدواج و اشتغال را با توانمند سازی سازمان‌های مردم نهاد و آموزش مهارت افزایی از طریق این سازمان‌ها قابل حل دانست.

میر محمدی فعال دیگری از آذریابجان شرقی درخ است میزبانی جوانان جهان اسلام را در تبریز 2018 اعلام کرد و ابراز داشت اگر وزیر با این مساله موافقت کند، کمک بزرگی به پیشرفت سازمان‌های مردم نهاد خواهد کرد.

موسوی فعال خوزستانی نیز چالش‌های فرهنگی و اجتماعی را در حوزه جوانان صعودی عنوان کرد و گفت: تجرد، دین گریزی و ناامیدی و جایگزینی ارزش‌های اقتصادی به جای اجتماعی است.

وی ارتباط تنگاتنگ مجامع جوانان و مجامع دانشگاهی در کنار توجه به پژوهش در این وزارتخاته برای رسیدگی به وضعیت جوانان حائز اهمیت خواند.

این فعال حوزه جوانان موفقیت دولت‌ها را در گرو فعالیت سازمان‌های مردم نهاد دانست که تجربه موفق آن در دنیا ملموس است.

یک فعال تبریزی نیز در این جلسه گت: با استفاده از زبان هنر می‌توان نشاط اجتماعی را افزایش داد؛ عدم تعامل وزارت ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد باعث شده که این وزارتخانه سمن‌های محیط زیستی را به رسمیت نشناسد. وی ثبت تفاهم نامه میان دو وزارتخانه برای به رسمیت شناختن سمن‌های جوانان را پیشنهاد داد.

پورسینا از استان خوزستان به وخامت مساله ازدواج و خانوده پرداخت و آمار بالای طلاق و مشکل ازدواج را به دلیل مشکلات معشیتی دانست و گفت: جوانان نیازمند اموزش‌های پیش از ازدواج هستند.

فرهنگسازی برای جذب و ورود خیرین برای ازدواج و ایجاد بازار ازدواج آسان از پیشنهادات وی بود.

در ادامه این نشست مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان بابیان اینکه بحث اسلام هراسی و ایران هراسی به عنوان مهم‌ترین استراتژی دنیای غرب است، شعار نیست.

وی ادامه داد: برخوردار بودن ایران از دو منبع مادی و معنوری ایدئولوژی اسلامی و منابع طبیعی، غرب را دچار هراس کرده و فشار‌ها، محدودیت‌ها و تحریم‌ها را به دنبال داشته است.

سلطانی فر ظرفیت‌های موجود در ایران را که می‌تواند باعث رشد و مطرح شدن ایران اسلامی می‌شود را دغدغه غرب دانست.

وی تصریح کرد: با مشارکت مردم از طریف تمرکز برنامه‌های همه دلسوزان انقلاب خصوصا جوانان می‌توانیم پیشرفت کنیم.

سطانی فر مشارکت مردم در همه ابعاد توسعه را از خواست‌های دولت خواند و گفت: راه این هدف استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد است.

وی ادامه داد: شرایط زمانی ایده ال این است که برای هر صد نفر یک سازمان مردم نهاد وجود داشته باشد تا مردم برای مدیریت برنامه‌های توسعه کشور به میدان بیایند.

وزیر ورزش گفت: بای حوزه جوانان 3 وضعیت را متصور هستیم و هر شرایطی که ایجاد شود متناسب با آن خودمان را تطبیق دهیم یا در قالب یک سازمان تحت نظر ریاست جمهوری کارش را ادامه می‌دهد، یا در شکل فعلی به فکر گسترش سازمان‌های مردم نهاد و رساندن تعداد آن‌ها به 5 هزار هستیم و به توسعه خانه‌های جوان بپردازیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم برای تامین شرایط بهتر برای ازدواج جوانان دوره‌های توانمندسازی برگزار کنیم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در لایحه تقدیمی دولت به مجلس در رابطه با اشتغال جوانان منابع خوب بانکی دیده شده است.

700

کد خبر: 889784

وب گردی

وب گردی