فعالیت 750 دارالقرآن در مدارس کشور/حفظ قرآن توسط دانش آموزان دنبال می‌شود

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش از فعال بودن 750 دارالقرآن در مدارس کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا محمدرضا مسیب زاده ، با بیان اینکه سه اصل مدرسه محوری، فراگیری در عین اثرگذاری و توسعه مشارکت ها در حوزه فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش دنبال می‌شود، گفت: باید فعالیت‌های قرآنی مدرسه محور باشد، چرا که در صورت برگزاری برنامه ها با محوریت مدرسه تمامی 13 میلیون دانش آموز در حال تحصیل در کشور در این برنامه‌ها حضور خواهند داشت.

مسیب زاده حفظ قرآن کریم را از تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: حفظ قرآن توسط دانش آموزان در آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

مدیر کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در حوزه حفظ موضوعی قرآن 12 عنوان کتاب و برای هر پایه یک کتاب چاپ شده که بر اساس آن دانش آموزان بین 20 تا 40 آیه را به همراه ترجمه و خلاصه تفسیر حفظ می کنند، ضمن اینکه در بخش ویژه تدبر نیز که ایستگاه اندیشه نامیده می شود به تدبر در آیات کتاب الهی می‌پردازند، به امید اینکه دانش آموزان از این طریق خود را به آموزه های ارزشمند قرآن کریم نزدیک کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به دو میلیون نفر از دانش آموزان کشور مشغول حفظ موضوعی قرآن کریم هستند.

مسیب زاده همچنین با اشاره به چاپ 17 عنوان کتاب با موضوع امام شناسی و مصباح الهدی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از ابتدای سال تحصیلی جدید یک میلیون نسخه از این کتاب ها در بین دانش آموزان توزیع شده است. این کتاب ها با هدف آشنایی دانش‌آموزان با سیره ائمه اطهار(ع) تالیف شده و آنها را با سبک زندگی اسلامی آشنا خواهند کرد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه 750 دارالقرآن در مدارس کشور داریم، افزود: در هر منطقه از آموزش و پرورش در سراسر کشور یک دارالقرآن فعال است.
706

کد خبر: 889892

وب گردی

وب گردی