ایجاد رشته‌های جدید و بومی سازی رشته ها در دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر عباس گوهری، بازنگری رشته ها، ایجاد رشته های جدید، قطب بندی واحدهای دانشگاهی و بومی سازی رشته ها را از اهداف اصلی مرکز برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.

به گزارش ایسکانیوز، سرپرست مرکز برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه یکی از وظایف مهم متولیان آموزش عالی کشور، تربیت کادر متخصص است، گفت: برای تربیت کادر متخصص مورد نیاز جامعه باید برنامه های درسی دانشگاه ها به روز باشد تا بتواند مشکلات جامعه را حل کند.

وی با اشاره به دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر بازنگری برنامه های درسی در دانشگاه، گفت: برخی از سرفصل های دروس در دانشگاه ها با سرعت و تحولات علمی و فناوری جهان و نیازهای کشور هماهنگ نیست، به همین منظور یکی از برنامه ها و ماموریت های این مرکز بازنگری برنامه های درسی است که حداقل 10 سال از بازنگری آنها می گذرد.

وی افزود: در حال حاضر و به این منظور شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی با حضور دکتر فرهاد رهبر راه اندازی شده و در ذیل این شورا، کمیته های برنامه ریزی نیز در حال تکمیل و فعالیت هستند تا سرفصل ها دروس در دانشگاه آزاد اسلامی به سرعت بازنگری شوند.

سرپرست مرکز برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم تناسب رشته ها در واحدهای دانشگاه با مزیت های منطقه ای، گفت: هر استانی متناسب با نیازهای منطقه ای و بازار کاری که در آن استان وجود دارد به برخی رشته ها نیاز بیشتری دارد. این موضوع در اولویت تدوین و بازنگری رشته ها و تاسیس رشته محل ها در دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

گوهری افزود: باید تدبیری اندیشده شود تا در واحدهایی مانند بندرعباس، خارک، بوشهر و .. رشته های مرتبط با علوم دریایی تاسیس شده و این واحدها بتوانند به قطب علوم و صنایع دریایی تبدیل شوند.

سرپرست مرکز برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین برنامه ریزی برای ایجاد رشته هایی مرتبط با کشت برنج در شمال کشور، سنگ های زینتی در اصفهان و گردشگرس در تمامی استان ها می تواند بسیار مهم باشد.

وی با بیان اینکه تاسیس رشته ها متناسب با نیازهای منطقه ای در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است، گفت: این کار نیازمند یاری وزارت علوم نیز هست. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه بزرگ و بسیار فعال در آموزش عالی کشور می تواند برنامه درسی برای تاسیس رشته های جدید تدوین کند اما ضرورت تاسیس این رشته ها در وزارت علوم نیز باید به تصویب برسد.

گوهری با اشاره به هدف گذاری در مرکز برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بازنگری رشته ها، ایجاد رشته های جدید، قطب بندی واحدهای دانشگاهی و بومی سازی رشته ها از اهداف اصلی این مرکز است که برنامه ریزی لازم برای رسیدن به این اهداف صورت گرفته است.

سرپرست مرکز برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی در در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه آزد اسلامی نشان کرد: با توجه به اینکه حل مشکل بیکاری و حل مسائل جامعه از تاکیدات دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا و دکتر فرهاد رهبر در دانشگاه آزاد اسلامی است، این مرکز سعی دارد تا با بازنگری رشته ها در راستای تربیت فارغ التحصیلانی که به سرعت جذب بازار کار شوند، به این تاکیدات پاسخ مثبت و سازنده بدهد.

کد خبر: 889922

وب گردی

وب گردی