فضایل اخلاقی در کنار مدارج عالی علمی، «پروفسور یلدا» را الگوی اساتید کرد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها درپی در گذشت پروفسور علیرضا یلدا پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در پیامی مرحوم پروفسور علیرضا یلدا را استادی اخلاق مدار و نمونه، شیفته علم و خدمت به مردم و چهره ماندگار جامعه پزشکی معرفی و درگذشت وی را تسلیت گفت.

در بخش هایی از پیام حجت الاسلام محمدیان آمده است:

«آنچه شخصیت این استاد والامقام را بسیار متمایز ساخته است، همراهی فضایل اخلاقی و تواضع و فروتنی در کنار مدارج عالی علمی است که او را الگویی ستودنی و شایسته برای اساتید و دانش آموختگان طب کرده است. در منش و رفتار این استاد فرزانه، علم با عمل، پیوندی وثیق داشت، کرامت انسان چه پزشک، چه بیمار و همراه را رعایت می کرد. داشته های علمی اش، پشتوانه ای برای مسئولیت پذیری و اخلاقی تر زیستن بود، منش و روشی که هر انسان فرهیخته ای برای تکامل بیشتر، نیازمند آن است.

پروفسور یلدا، تلفیقی از یک زندگی دغدغه مند برای علم و دانش و تلاش بیشتر برای خدمت صمیمانه و صادقانه به مردم را به نمایش گذاشت و افق هایی را در مقابل دیدگان شاگردان خویش ترسیم کرد که می تواند امیدها را برای طبابتی در تراز جامعه ایمانی زنده نگه دارد.»

به گزارش ایسکانیوز، پروفسور علیرضا یلدا در واپسین ساعات پنج‌شنبه شب (۳۰ آذرماه) بر اثر عارضه قلبی درگذشت. وی متولد سال ۱۳۰۹ تهران و تحصیل‌کرده رشته تخصصی پزشکی بیماری‌های عفونی بود که ۱۷ کتاب در زمینه‌های دانش و اخلاق پزشکی و درمان تالیف کرده است.

عضویت در هیأت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران و تحقیق و تدریس در دانشگاه‌ها و نظارت بر روی تألیف پایان نامه‌ها و ترجمه کتب علمی، ارتقا به رتبه استادی دانشگاه تهران، عضویت در هیأت تحریریه نشریه‌های معتبر علمی، عضویت پیوسته در فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران و برگزیده شدن به عنوان چهره ماندگار عرصه پزشکی (بیماری‌های عفونی) در نخستین همایش چهره‌های ماندگار سال ۱۳۸۰ از سوابق مرحوم یلدا بود.

کد خبر: 889974

وب گردی

وب گردی