محمودزاده: هنوز مشکل پدیده، مشکی‌پوشان و نفت برای ثبت قرارداد حل نشده است

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ، گفت: هنوز مشکل پدیده، مشکی پوشان و نفت برای ثبت قرارداد حل نشده و آنها از پنجره نقل و انتقالات محروم هستند.

به گزارش ایسکانیوز ، فریبرز محمودزاده در مصاحبه با برنامه رادیو جوان در مورد اینکه چطور تیم‌هایی مثل مشکی‌پوشان و پدیده با وجود محرومیت از نقل و انتقالات بازیکن جدید جذب می‌کنند، عنوان کرد: باشگاه‌ها و مسئولان حقوقی‌ آنها پیگری این مسئله هستند و ما باید این حق را برای باشگاه‌ها قائل باشیم که آنها حقوق خود را پیگری کنند. ممکن است چند ساعت و چند روز دیگر مشکلات باشگاه‌ها حل شود اما در حال حاضر پدیده، مشکی‌پوشان و نفت تهران مشکلشان حل نشده و نتوانستند مجوز جذب بازیکن را بگیرند. تا جایی که ما مطلع هستیم باشگاه پدیده و مشکی‌پوشان از حدود دو روز قبل در کمیته تعیین وضعیت و کمیته انضباطی حضور دارند و مشکلات خود را در برخی پرونده‌ها که منجر به احکام عدم جذب بازیکن شد را پیگیری می‌کنند. احتمال حل این مشکل وجود دارد اما تاکنون این اتفاق نیوفتاده است. در مورد پرسپولیس هم محرومیت از دو پنجره از سوی فیفا اعلام شده و ما محل بحث نیستیم.

وی افزود: در مورد کمیته تعیین وضعیت باید بگویم،که این کمیته از اسفند سال قبل با کار خوب مهدی تاج و مسئولان تشکیل شد. این کمیته در راستای شورای حل اختلاف فیفا است. برخی بازیکنان مکاتباتی در مورد پرونده‌های خود با فیفا داشتند، که فیفا در جواب اعلام کرد با توجه به فعالیت کمیته تعیین وضعیت در ایران، رسیدگی به این پرونده‌ها در صلاحیت‌ همان کمیته است. دست خوبمان روزبه وثوق‌احمدی در این کمیته حضور دارد و هر هفته در مورد پرونده‌ها تشکیل جلسه می‌دهند و رای‌هایی صادر می‌شود. باشگاه پدیده پرونده‌های مفتوحی دارد که دیدید 6 امتیاز هم از این باشگاه کم شد. احتمال اینکه پدیده در جذب بازیکن خارجی هنوز دچار مشکل باشد هست اما در مورد بازیکنان داخلی پیگیری انجام می‌شود. در مورد نفت بعید است امروز مشکلشان حل شود.

محمودزاده در مورد اینکه آیا سرمربی نفت در این بازی هم نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند، تصریح کرد: این مسئله بر عهده مسئول مسابقات است اما بنده به عنوان مسئول نقل و انتقلاتی سازمان لیگ به هیچ عنوان اجازه ثبت قرارداد هیچ فردی در این تیم را ندارم. باشگاه نفت علاوه بر مشکل کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت، پرونده‌ای در اداه کل ورزش و جوانان استان تهارن دارد که باید کمیسیون ماده 5 حتما مجوز مجدد برای مدیریت جدید بدهد. این مشکل فعلا حل نشده و قطعا کارت برای مربی و بازیکن این تیم صادر نمی‌شود.

وی در مورد اینک اگر مشکل احمد نوراللهی تا پایان نیم فصل حل نشود آیا او دیگر نمی‌تواند برای پرسپولیس به میدان برود، گفت: این نوید را به هواداران پرسپولیس می‌دهم که نوراللهی قبل از بسته شدن پنجره پرسپولیس ابتدا قرارداد با تراکتورسازی را فسخ کرد. او با مجوز تک بازی ستاد نیروهای مسلح با توجه به مسئله ملی مجوز یک بازی را برای این بازیکن صادر کردند. او به عنوان سهمیه فیفا به پرسپولیس اضافه شد و بازی کرد. او با توجه به آن اتفاق بازیکن پرسپولیس است. شرط ادامه بازی نوراللهی در پرسپولیس مجوز مجدد نیروهای مسلح است. شاید برخی بگویند پرسپولیس محروم بوده است اما در مقطعی که رای صادر شد پرسپولیس مشکلی نداشت و پرسپولیس تا تاریخ 27 آذر می‌توانست سهمیه فیفا را بگیرد. پرسپولیس به غیر از نوراللهی هم می‌توانست 2 بازیکن دیگر به عنوان سهمیه آزاد جذب کند اما لیست نفرات این تیم فقط یک جای خالی داشت.

مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در مورد اینکه سردار کمالی گفته مشکل نوراللهی حل شده است، عنوان کرد: در خدمت ستاد کل نیروهای مسلح و باشگاه پرسپولیس و کلیه تیم‌ها هستیم. سازمان لیگ در تقابل با تیم‌ها نیست و فقط قانون را رعایت می‌کند. همین رسانه‌ها با انتقادات خوب خود می‌گفتند چرا فدراسیون کاری نمی‌کند تا انباشت بدهی‌ باشگاه‌ها ادامه پیدا نکند. ورود ما به این موارد برای حل این مسائل است.

محمود زاده در مورد اینکه آیا مشکل جذب بازیکن در لیگ دسته اول هم وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز مسابقات نیم فصل دوم شروع نشده باشگاة‌ها برای تکمیل پرونده اقدام نکردند. برخی باشگا‌ه‌ها در بحث انضباطی و تعیین وضعیت دچار مشکل هستند. باشگاه‌هایی مثل ملوان، مس، نساجی، نفت مسجد سلیمان، صبای قم، راه‌ آهن، برق جدید فارس، ایرانجوان بوشهر و باداران هم پیگیر حل مشکلات هستند اما باشگاه ایرانجوان بوشهر استثنا است. همان رایی که در مورد پرسپولیس داده شد، کمیته تعیین وضعیت یک ماه قبل به خاطر موضوع یک بازیکن باشگاه ایرانجوان را از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرد. مگر اینکه آنها بتوانند این رای را بشکنند که کمیته استیناف در مرحله اول این رای را تائید کرده است. با توجه به تفاهمی که آنها با باشگاه شاهین بوشهر انجام دادند دنبال حل مشکل هستند اما تاکنون این اتفاق نیوفتاده است.

مسئول کمیته نقل و انتقالات در مورد زمان پایان نقل و انتقالات، گفت: نقل و انتقالات لیگ برتر پایان ساعت اداری 25 دی است و پایان ساعت اداری 27 دی‌ روز آخر نقل و انتقالات لیگ دسته اول خواهد بود.

602

کد خبر: 889996

وب گردی

وب گردی