حوزه و دانشگاه دو بال ترقی و تعالی جامعه

نماینده ولی‌فقیه و امام‌ جمعه ایلام گفت: پیشرفت‌های علمی و ارزش‌های دینی همیشه مورد تأکید امام (ره) و رهبری بوده است و بصیرت افزایی باید برای روحانیون، اساتید و دانشجویان یک اصل باشد.

به گزارش ایسکانیوز،حجت الاسلام محمد نقی لطفی در دیدار با جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در محل حوزه علمیه خواهران شهر ایلام تصریح کرد: دانشگاه‌ها با نوآوری در علوم و فنون مختلف ایران را در ردیف کشورهای پیشرفته دنیا قرار دادند که این مهم حاصل تلاش اساتید و دانشجویان متعهد است.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه نیز با اهتمام در نشر معارف دینی،ارزش‌ها و معارف اهل‌بیت نقش بی‌بدیلی در پیشرفت ایران اسلامی داشته‌ و دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به‌عنوان حلقه اتصال دانشگاه و حوزه نقش برجسته‌ای در نزدیکی این دو نهاد تأثیرگذار داشته‌اند.

امام‌جمعه ایلام بیان کرد: دانشگاه‌ها باید مقابل ترفندها و القائاتی که ذهن دانشجویان را نشانه گرفته است ایستادگی کنند، امروز دشمن درصدد زیر سؤال بردن نظام و جلوگیری از استمرار آن است و وظیفه اساتید است که به‌عنوان فرماندهان جنگ نرم میدان‌دار مقابله با دشمن باشند.

وی گفت: با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری ایران اسلامی امروز قدرتمندترین کشور منطقه و محور همه پیروزی‌های جبهه مقاومت است.

لطفی بیان کرد: پیشرفت‌های علمی و ارزش‌های دینی همیشه مورد تأکید امام (ره) و رهبری بوده است و بصیرت افزایی باید برای روحانیون، اساتید و دانشجویان یک اصل باشد.

وی بیان کرد: داشتن بصیرت انقلابی و سیاسی برای دشمن‌شناسی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

این مسئول با انتقاد از لایحه بودجه سال 97 گفت: ناکارآمدترین لایحه بودجه در حیات انقلاب اسلامی همین لایحه بودجه است که مسئولان شعار می‌دهند که مردم درباره آن نظر بدهند درحالی‌ که نظرات و وضعیت معیشت مردم در این لایحه لحاظ نشده است.

در این دیدار که جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه استان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام حضور داشتند حجت‌الاسلام‌ مهدی همتی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه از مواضع انقلابی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام قدردانی کرد.

204

کد خبر: 890085

وب گردی

وب گردی