اردکانیان: دنبال ایمن‌سازی تاسیسات آب و برق در مقابل زلزله هستیم

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو برنامه جدی برای ایمن‌سازی سیستم‌ها و تاسیسات آب و برق در مقابل زلزله دارد.

به گزارش ایسکانیوز، اردکانیان امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشور ما بر روی گسل قرار دارد و باید ما برای مقابله با زلزله به آمادگی برسیم، اظهار کرد: ما یک برنامه بلندمدت برای ایمن‌سازی تاسیسات آب و برق داریم. همچنین برنامه‌ای برای ارائه آموزش‌های لازم به مردم برای نحوه رفتار درست در زمان وقوع بلایای طبیعی داریم.

وی در ادامه درباره برنامه‌های وزارت نیرو برای مقابله با خشکسالی، تصریح کرد: ما در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم و 20 درصد بارش‌ها تا آخر پاییز امسال نسبت به سال قبل که سال نرمالی هم نبود کمتر شده است. پیش‌بینی ما این است که تا پایان زمستان 115 میلی‌متر به طور متوسط بارش خواهیم داشت که وضع ما را بهتر می‌کند ولی تا پایان زمستان هم میزان بارش کمتر از سال‌های نرمال است.

اردکانیان با بیان اینکه این وضعیت، وضعیت جدیدی برای اقلیم خشک و نیمه خشک ایران نیست، خاطرنشان کرد: ما باید از این شرایط برای چگونگی مصرف آب و صرفه‌جویی در مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی استفاده کنیم. وزارت نیرو در این زمینه برنامه دارد و همچنین به دنبال تامین منابع لازم آب در موارد ضروری هم خواهد بود.

وزیر نیرو با بیان اینکه طرحی به نام تعادل‌بخشی در منابع آب زیرزمینی از سال‌ها پیش شروع شده است، گفت: ما اجرای این طرح را در برنامه خود داریم و سعی می‌کنیم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه، منابع لازم را تامین کرده و این طرح را توسعه دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: من معتقدم با کمک مسئولان استانی مخصوصا استانداران قادر خواهیم بود در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشیم.

کد خبر: 890095

وب گردی

وب گردی