اسکندری: ۹ دی عیار ملت ایران را بالا برد اما برخی خواص رشد نکردند

سرپرست اداره کل رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی،گفت: امروز اگر مردم مشکلی دارند ناشی از عملکرد مسئولینی است که ۱۰ سال تمام اختیارات کشور را در دست داشته اند و متاسفانه در موضع اپوزیسیون قرار گرفته اند. آنها باید پاسخگو باشند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر صالح اسکندری سرپرست اداره کل امور رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با رادیو ایران با اشاره به حماسه تاریخی و تاریخ ساز ۹ دی گفت: تحلیل پدیده های اجتماعی از منظر جامعه شناسی سیاسی مسبوق به شناخت دقیق و علمی متن و فرامتن حاکم بر پدیده و شناخت جامعه ای است که آن پدیده در آن رخ داده است.
وی افزود: ۹ دی ۸۸ پس از یک سری اتفاقات ساختارشکنانه پس از انتخابات ریاست جمهوری در جمعه آخر ماه مبارک رمضان در نماز جمعه تهران، حرمت شکنی در ۱۶ آذر همان سال در دانشگاه تهران و در نهایت هتک مقدسات و اهانت به دستگاه عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام در عاشورای ۸۸ رخ داد و موجب خروش بی سابقه مردم در دفاع از دین، مقدسات و نظام جمهوری اسلامی شد.
صالح اسکندری با اشاره به برکات این اتفاق تاریخی و تاریخ ساز گفت: ۹ دی ۸۸ عیار ملت ایران را در فتنه و ابتلا و امتحانی که دچار شده بودند بالا برد و میزان شناخت سیاسی و بصیرت ملی را ارتقا داد.
سرپرست اداره کل رسانه های دانشگاه آزاد گفت: در فتنه ۸۸ باورمندی مردم به دفاع مومنانه نظام جمهوری اسلامی از رای و نظر مردم و جمهوریت نظام تقویت شد و اساسا ۹ دی ۸۸ دفاع از شخص خاصی نبود و حتی در راهپیمایی آن روز تصاویر رئیس جمهور وقت هم در راهپیمایی خیلی به ندرت مشاهده می شد.
وی با اشاره به انتخابات های مختلف گفت: همانگونه که در سال ۷۶ ، ۹۲ و ۹۶ نظام از تحقق اراده عمومی در اداره کشور دفاع کرد در سال ۸۸ هم اولین پرچمدار دفاع از رای و نظر مردم و جمهوریت نظام شخص مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی بود.
اسکندری گفت: ای کاش عیار برخی خواص کشور هم مانند وضعیت مردم در ۹ دی ۸۸ ارتقا پیدا می کرد. لکن امروز عده ای از این خواص هنوز دچار اشتباهات سابق هستند.امروز اگر مردم مشکلی دارند ناشی از عملکرد مسئولینی است که ۱۰ سال تمام اختیارات کشور را در دست داشته اند و متاسفانه در موضع اپوزیسیون قرار گرفته اند. آنها باید پاسخگو باشند.

کد خبر: 890115

وب گردی

وب گردی