مسابقه «بتن پرمقاومت» در دانشگاه آزاداسلامی بندرعباس برگزار شد

ششمین دوره مسابقات بتن پر مقاومت جهت آشنایی دانشجویان با سازه های سبک و مقاوم بتنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد بندرعباس در حاشیه برگزاری این مسابقه که به همت معاونت پژوهش و فناوری، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و انجمن علمی عمران برگزار شد، گفت: در مناطق زلزله خیز (مانند اکثر نقاط ایران) نیروهای لرزه ای بر ساختمان اثر گذار هستند و کاهش وزن سازه و مقاومت بیشتر می تواند تاثیر نیروهای جانبی را کم کرده و طراحی را ایمن تر و اقتصادی تر نماید.

ناصر پناهی افزود: هدف ازبرگزاری این مسابقه، ساخت مکعب های بتنی پرمقاومت و سبک با چگالی حداکثر یک هزار و 850 کیلوگرم بر متر مکعب بوده و نسبت مقاومت بتن به چگالی تعیین کننده می باشد.

وی ضمن اعلام اینکه اعضای هر تیم دانشجو یا دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد، کارشناسی یا کاردانی عمران هستند افزود: هر تیم شامل حداکثر 4 عضو و حداقل 3 عضو هستند و هر تیم می تواند 4 نمونه بسازد، اما تیم داوری ناظر بر عملکرد تیم ها 2 نمونه را جهت ارزیابی نهایی انتخاب می کند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد بندرعباس با اشاره به اینکه در زمان برگزاری مسابقه فقط یک نفر بعنوان نماینده و رابط تیم بصورت کتبی باید معرفی شود تا پاسخگوی داوران باشد گفت: اعتراض به رای داوران صرفاَ به صورت کتبی وتوسط نماینده تیم قابل بررسی خواهد بود.

پناهی با بیان اینکه در مرحله نهایی بتون ها در داخل حوضچه ایی به مدت 28 روز نگه داری می شوند افزود: مقاوم ترین و مستحکم ترین بتون توسط داوران انتخاب می شود و به تیم های برتر لوح تقدیر و جوایزی تقدیم خواهد شد.

کد خبر: 890217

وب گردی

وب گردی