واکنش فرمانداران مناطق زلزله زده به مرگ بر اثر سرما و خودکشی در استان کرمانشاه

فرمانداران ثلاث باباجانی و قصر شیرین در مناطق زلزله زده به خبر مرگ بر اثر سرما و خودکشی زلزله زدگان واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، ساعاتی پیش نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی طی گفت و گوی خبر داده بود که در مناطق زلزله زده بر اثر سرمازدگی 4 مورد فوتی وجود داشته و حداقل 20 نفر اقدام به خودکشی کرده‌اند و با توجه به شرایط این آمارها قطعا روز‌به‌روز افزایش پیدا می‌کنند.

به دنبال انتشار این خبر، خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز) با فرمانداران مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی و قصرشیرین گفت وگویی داشت و صحت و سقم این خبر را جویا شد.

خودکشی 20 نفر در مناطق زلزله زده دروغ محض است

علی اکبر اکبری فرماندار ثلاث باباجانی با تکذیب خبر خودکشی 20 فرد در منطقه زلزله زده ثلاث باباجانی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: یک مورد خودکشی هم در ثلاث باباجانی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: این صحبتی بوده که از سوی نماینده مطرح شده است که من آن را تکذیب می کنم و این نماینده باید خودش پاسخگو باشد.

اکبری تصریح کرد: در کانکس و چادر زندگی کردن سخت است اما آنگونه نیست که مردم خودکشی کنند.

هیچ فوتی بر اثر سرما در قصرشیرین وجود نداشته است

فرامرز اکبری در واکنش به خبر فوت تعدادی از مردم زلزله زده بر اثر سرما در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، با بیان اینکه هوا مانند سالهای گذشته زیاد سرد نیست گفت: امسال در قصر شیرین بر اثر گرما خشکسالی داریم که حتی به روشن کردن بخاری هم نیاز نیست لذا کسی براثر سرما فوت نکرده است.

فرماندار قصرشیرین همچنین در واکنش به خبر خودکشی 20 نفر در مناطق زلزله زده، گفت: یک مورد خودکشی در قصرشیرین وجود داشت که هیچ ربطی به زلزله نداشته است.

وی افزود: فردی که خودکشی کرده است به دلیل مسائل و مشکلات شخصی از همسرش جدا شده و همسر وی اجازه دیدار با فرزندش را نداده و این آقا در ادامه تهدید کرده بود اگر اجازه دیدار با فرزندم را ندهید من خودکشی می کنم که در نهایت فرد مورد نظر سپس خودکشی کرده است.

وی ادامه داد: شخصی که خودکشی کرده است قبل از وقوع زلزله نیز اقدام به خودکشی کرده بود که ناموفق بود.

فرماندار قصرشیرین تاکید کرد: هیچ خودکشی به دنبال وقوع زلزله در این مناطق رخ نداده است.

لازم به ذکر است زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه 620 کشته داشته است.

901/900

کد خبر: 890260

وب گردی

وب گردی