دکتر حمید نادگران سرپرست دانشگاه شیراز شد

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی، دکتر حمید نادگران را به عنوان سرپرست دانشگاه شیراز منصوب کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در بخشی از حکم انتصاب دکتر نادگران آمده است: «امید است با جلب مشارکت مسئولین استان و استفاده از ظرفیت های خیرین، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست ها و برنامه های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و ماموریت های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید. امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت المال و اعمال سیاست های موثر به منظور صرفه جویی در هزینه ها، پرهیز از تجمل گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، با اتکال به خداوند متعال بکوشید.»

دکترحمید نادگران متولد سال ۱۳۳۷ در شیراز، فارغ التحصیل رشته فیزیک از دانشگاه های شیراز، فردوسی مشهد و منچسترانگلستان بوده و در حال حاضر استاد پایه ۳۵ دانشکده علوم دانشگاه شیراز با تخصص اپتیک و لیزر می باشد.

وی تاکنون راهنمایی و مشاوره ۱۵۰ رساله دکتری تخصصی و پایان نامه کارشناسی ارشد را به عهده داشته وبیش از ۸۰ مقاله علمی - پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین المللی و بیش از ۱۲۰ مقاله در همایش ها و کنفرانسهای ملی و بین المللی به چاپ رسانده است.

دکتر نادگران در حال حاضر ویراستار مجلات مختلفی مانند مجله پژوهش فیزیک ایران - شاخه لیزر و اپتیک و عضو هیأت تحریریه مجله هیدروفیزیک می باشد.

وی در دفعات مختلف به عنوان استاد نمونه آموزشی، استاد نمونه پژوهشی و پژوهشگر برتر استان فارس انتخاب شده است.

دکتر نادگران در گذشته مجری منجربه تولید محصول سه طرح عمده ملی در حوزه لیزر و اپتیک درداخل کشور بوده است ودر حال حاضر نیز در حال اجرای ۲ طرح دیگر دراین رابطه می باشد. وی در سال های گذشته قریب ۱۰ نیروی فارغ التحصیل و متخصص منحصر به فرد در حوزه تخصصی خود تربیت کرده است که در قسمت های مختلف علمی و صنعتی کشور به کار مشغول شده اند.

دکتر نادگران دربین اپتیک پیشگان کشور مخصوصاً در حوزه لیزرهای پژوهشی و صنعتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. تحقیقات علمی وی علاوه بر طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری از انواع لیزرها در حوزه های فیزیک پلاسمونی، نانواپتیک، فیزیک غیرخطی و حسگرهای بیو نیز ادامه دارد.

وی داور بین المللی مجلات شاخص اپتیک و لیزر مانند Nano Photonics ، Applied Optics و Optics Express است.

معاون اداری، مالی دانشگاه شیراز، رئیس دانشکده علوم و معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم این دانشگاه، ‌عضو هیئت ممیزه دانشگاه، عضو شورای دانشگاه، نماینده دانشگاه شیراز در نهاد ریاست جمهوری و عضو کارگروه لیزر معاونت علمی ریاست جمهوری از دیگرسوابق اجرایی وی است

همچنین دکتر غلامی، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در نامه جداگانه ای ضمن موافقت با استعفای دکترابراهیم گشتاسبی راد، از خدمات وی در دوران سرپرستی دانشگاه شیراز تقدیرکرد.

کد خبر: 890267

وب گردی

وب گردی