اختتامیه دهمین جشنواره ملی حرکت با معرفی نفرات برتر

دهمین جشنواره ملی حرکت مرحله درون دانشگاهی با معرفی نفرات برتر بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی و با تأکید بر هم افزایی، تکثیر ایده های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط در انجمن‌های علمی دانشجویی همه ساله برگزار می‌شود.

این جشنواره تلاش می کند تا مبنا و مبداء حرکتی نوین برای سازماندهی فعالیت‌های علمی دانشجویی باشد.

جشنواره ی ملی حرکت، به تعبیری دیگر، حرکتی است ملی برای شکوفایی استعدادهای شگرف جوان خلاق و اندیشمند ایرانی، برای اعتلای ایران و ایرانی و برای ارتقاء موقعیت و اندیشه‌های کمال‌ جویی ایرانی و برای ایجاد فردایی بهتر، ایرانی‌آبادتر و آزادتر در پرتو اراده‌ و استعدادهای جامعه دانشجویی کشور.

هر سال جشنواره حرکت بصورت نمایشگاهی برگزار میشود و انجمن های علمی مختلف آخرین دستاوردهای خود را به نمایش می گذاشتند امسال نیز 50 انجمن فعال دانشگاه کردستان دو روز در این جشنواره شرکت کردند.

میلاد احمدی دبیر شورای دبیران انجمن های علمی دانشگاه کردستان در حاشیه اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه کردستان 64 انجمن علمی فعال و 400 نشریه قابل چاپ دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال 50 انجمن علمی فعال دانشگاه کردستان در جشنواره ملی حرکت شرکت کردند آثار ارسالی این انجمن ها در بخش های مختلف آموزش و ترویج, اختراع, ابتکار و نوآوری, نشریات, مسابقه, غرفه برتر و قابل تقدیر, انجمن قابل تقدیر داوری شد و امروز در اختتامیه این جشنواره نفرات برتر هر بخش مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

میلاد احمدی هدف از برگزاری جشنواره ملی حرکت را به نمایش گذاشتن دستاوردهای علمی یکساله دانشجویان, تقویت روحیه کار جمعی, ایجاد رقابت سالم و شور و هیجان در بین آنان عنوان کرد.

دکتر روشن خوشنوازی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان در آئین افتتاحیه دهمین جشنواره حرکت اظهار کرد: انجمن های علمی مکان مناسبی برای دانش اندوزی و یادگیری است.

وی افزود: دانشجویان در انجمن های یاد می گیرند نظریه های مختلف را چگونه نقد کنند و نیز کار جمعی را یاد می گیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان گفت: در این انجمن ها دانشجویان تمرین کار می کنند و نیز بوروکراسی اداری را می آموزند.

دکترخوشنوازی تاکید کرد: ما مسئولین باید در فکر پرورش انسان هایی باشیم که بتوانند حق خود را به نحو احسن بگیرند.

وی اشاره کرد: تعدادی از دانشجویان فعال در انجمن های علمی در حال حاضر عضو انجمن های بین المللی هستند که این مهم خود یکی از نتایج و دستاوردهای فعالیت انجمن ها می باشد.

روشن خوشنوازی افزود: دانشجویان حاضر در انجمن ها بهتر با محافل علمی آشنا می شوند که نمونه ای از نتایج آن دعوت از اساتید بزرگی برای حضور در برنامه ها و استفاده از برنامه های آموزشی سطح بالایی می باشد.

معاون فرهنگی بیان کرد: با برگزاری هرساله ی جشنواره ی حرکت در سطح دانشگاهی و ملی باعث ایجاد شور و هیجان در بین دانشجویانی می شود که می خواهند دستاوردهای یک ساله ی خود را به نمایش بگذارند.

202

کد خبر: 890354

وب گردی

وب گردی