آیت الله رئیسی: روشنفکران امروز با قبل از انقلاب تفاوت کردند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: روشنفکران امروز با قبل از پیروزی انقلاب تفاوت دارند زیرا آن موقع روشنفکران مخالف غرب بودند اما امروز طرفدار فرهنگ غرب هستند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در همایش منطقه ای صیانت از مقام والای روحانیت تاکید کرد: وظیفه روحانین تبلیغ دین و رساندن سخن دین به مردم است.

وی ادامه داد: ماموریت دیگر روحانیت، اجرای دین است که باید به آن توجه شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: باید از حوزه های علمیه در مقابل هرگونه انحراف فکری صیانت شود تا شاهد اجرای مباحث مختلف باشیم.

وی ادامه داد: باید صیانت شود از حوزه های علمیه در مقابل افکار غیر انقلابی و این حالت بی تفاوتی در خصوص مباحث مردم و انقلاب باید مدنظر باشد که اگر حوزه ها از مردم و انقلاب جدا شوند دچار مشکل می شوند.

آیت الله رئیسی یادآور شد: تولد روشنفکری و ادامه آن در کشور با مشکل همراه است زیرا روشنفکران قبل از انقلاب ضد غرب بودند اما در کشور ما روشنفکری را نام می ببرند که با دین مشکل و تمایل به غرب دارد در حالیکه روشنفکران واقعی نیاز جامعه را به موقع تشخیص می دهند و حرکت می کنند که از جمله آن مدافعین حرم را باید نام برد.

وی یادآور شد: امروز برخی می گویند یک نفر معتدل است یعنی در زمان خودش حرف نمی زند و عمل نمی کند نباید روحانیت بگوید که کاری با اتفاقات ندارد باید نگاه انقلابی را داشت و باید در زمان خودش و به موقع سخن گفت.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: در فتنه ۸۸ فضا غبارآلود بود برخی که باید سخن می گفتند ساکت ماندند و در آن زمان رهبری مدافع نظام بودند زیرا نمی خواستند رای مردم مخدوش شود و ایستادند و چهره فتنه گران را نمایان کردند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: امروز اثرگذارترین مرجع جامعه و مردم روحانیت است بنابر این دشمن بر علیه حوزه ها توطئه می کند بنابراین هرکس در هرجاییگاهی که هست باید خدمت به مردم کند و آلوده به مباحث مختلف هم نشود.

وی تاکید کرد: دین را یک امر فردی و شخصی به تنهایی نمی دانیم بلکه اجرای دین باید در متن جامعه اسلامی پیاده و اجرایی شود و البته اجتهاد تمدن ساز داریم و هیچ بن بستی در مقابل هیچ سوالی نداریم هم مدنیت جوامع و هم معنویت را داریم زیرا پرچم امام(ره) سیاست با معنویت بود.

آیت الله رئیسی افزود: اخلاق در همه حال اولویت است و اخلاق را در مباحث سیاسی ذبح نمی کنیم و نمی توانیم بگوییم حالا که کار دست ما افتاده هرگونه که خواستیم رفتار می کنیم زیرا مردم مداری اولویت و تاکید رهبری است.

901

کد خبر: 890374

وب گردی

وب گردی