دیزنی صدرنشین باکس‌آفیس داخلی آمریکا شد

مثل سال گذشته، استودیوهای دیزنی و برادران وارنر توانستند نام خود را به عنوان برترین فیلمسازان بازار آمریکا به ثبت برسانند.

به گزارش ایسکانیوز، برای دومین سال متوالی، کمپانی دیزنی تاج باکس‌آفیس داخلی ایالات متحده را بر سر گذاشته و به خاطر پروژه‌های قدرتمندی مثل «جنگ ستارگان:‌ آخرین جدای» و «دیو و دلبر»‌ توانسته ۲.۲۷ میلیارد دلار در حالی که چند روز به پایان سال مانده کسب کند.

بنابر آمار به ثبت رسیده تا پایان روز بیست‌ و پنجم دسامبر، دیزنی ۲۱.۳ درصد از سهم بازار را در اختیار خود داشت و به این ترتیب بالاتر از کمپانی برادران وارنر با ۱۸.۹ درصد سهم بازار و ۲.۰۲ میلیارد دلار فروش باکس‌آفیسی قرار گرفت. این شکاف در روزهای پایانی ۲۰۱۷ عمیق‌تر هم خواهد شد چون «آخرین جدای» همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینماهاست و به حرکت خود ادامه می‌دهد.

این دو استودیو در سال ۲۰۱۶ نیز در رتبه‌های اول و دوم به کار خود پایان داده بودند که دیزنی ۲.۸۵ میلیارد دلار فروخته بود و برادران وارنر با ۱.۸۸ میلیارد دلار بعد از آن قرار داشت. در هر دو سال،‌ دیزنی نسبت به دیگر استودیوهای هالیوودی تعداد فیلم‌های بسیار کمتری تولید کرد؛‌ این کمپانی در سال ۲۰۱۶ تنها ۱۶ فیلم داشت که این تعداد امسال به ۱۲ فیلم کاهش پیدا کرد.

«دیو و دلبر» توانست ۵۰۴ میلیون دلار برای دیزنی بفروشد و بعد از آن هم «محافظان کهکشان ۲» با ۳۸۹.۸ میلیون دلار، «ثور: راگناروک» با ۳۰۹.۱ میلیون دلار، «دزدان دریایی کارائیب: مردان مرده داستانی تعریف نمی‌کنند» با ۱۷۲.۶ میلیون دلار، «کوکو» با ۱۶۷.۳ میلیون دلار و «ماشین‌ها ۳» با ۱۵۲.۹ میلیون دلار قرار گرفتند.

برادران وارنر که ۳۱ فیلم منتشر کرد، امسال در حقیقت توانست زودتر از دیزنی و روز دهم دسامبر به مرز ۲ میلیارد دلار برسد و بهترین عملکرد داخلی خود از سال ۲۰۰۹ تا به حال را به ثبت برساند. «زن شگفت‌انگیز»‌ با ۴۱۲ میلیون دلار فروش و «آن» با ۳۲۷ میلیون دلار پروژه‌های اصلی آن بودند. «لیگ عدالت» با ۲۲۳.۶ میلیون دلار فروش ضعیف عمل کرد، «دانکرک» کریستوفر نولان که از امیدهای فصل جوایز است ۱۸۸ میلیون دلار در آمریکا گرفت و «فیلم لگو بتمن» با ۱۷۵.۸ میلیون دلار به کار خود پایان داد.

کمپانی یونیورسال با ۱.۴۹ میلیارد دلار فروش در رتبه سوم فروش داخلی آمریکای شمالی قرار گرفت و با ۱۷ فیلمی که منتشر کرد توانست ۱۴ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. «من نفرت‌انگیز ۳» پرفروش‌ترین فیلم این استودیو با ۲۶۴ میلیون دلار بود و بعد از آن «سرنوشت خشمگین‌ها» با ۲۲۵.۷ میلیون دلار و فیلم‌های ژانر وحشتی که فروشی فوق‌العاده داشتند یعنی «برو بیرون»‌ با ۱۷۵ میلیون دلار و «اسپلیت» با ۱۳۸ میلیون دلار قرار گرفتند.

کمپانی فاکس با ۱.۳۷ میلیارد دلار فروش باکس‌آفیسی و کسب ۱۲.۸ درصد از سهم بازار با ۳۸ فیلم در رتبه چهارم جای گرفت و بعد از آن سونی با ۹۴۸ میلیون دلار فروش از ۲۳ فیلم و سهم بازار ۸.۹ درصد رتبه پنجم را از آن خود کرد.

منبع: مهر

503

کد خبر: 890406

وب گردی

وب گردی