تحصیل ۲۲ هزار تبعه خارجی در نهضت سوادآموزی / نیمی از سوادآموزان ۱۰ تا ۲۹ ساله هستند

 رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: تاکنون ۱ میلیون و ۶ هزار نفر در نهضت سواد آموزی شرکت کرده اند که ۲۲ هزار نفر آن‌ها را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسکانیوز علی باقرزاده در خصوص افراد تحت پوشش نهضت سوادآموزی گفت: در حال حاضر ۳۴۰ هزار نفر در سوادآموزی ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین ۸۵۶ هزار نفر در مسابقات کتابخوانی و انشانویسی، ۵۰ هزار نفر در مسابقات شعار سال، ۵۰ هزار نفر در کتابخوانی و مطالعه و ۵۰ هزار نفر نیز در طرح خواندن با خانواده شرکت کرده‌اند که در قالب فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه قرار می‌گیرند.


وی افزود: افراد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال می‌توانند در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کنند. ۵۰ درصد افراد تحت پوشش در گروه سنی ۱۰ تا ۲۹ سال و ۵۰ درصد دیگر گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال را شامل می‌شوند. این در حالی است که ۲۲ هزار نفر از این افراد را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص اختصاص پاداش به سوادآموزان خاطرنشان کرد: افرادی که در کلاس‌های نهضت سوادآموزی به ارائه دانش می‌پردازند در قبال فعالیت خود حق‌الزحمه دریافت می‌کنند بنابراین پاداش سوادآموزی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، اما افرادی که در برنامه‌های سوادآموزی شرکت کرده و در آموزش موفق می‌شوند از مبلغ ۱۴۰ هزار تومان به‌عنوان پاداش نقدی بهره‌مند می‌شوند.


وی عنوان کرد: پاداش سوادآموزی تنها به افراد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال و اتباع ایرانی تعلق می‌گیرد بنابراین اتباع خارجی در حال تحصیل در این برنامه‌های آموزشی مشمول بهره‌مندی از پاداش نمی‌شوند.


باقرزاده در خصوص امکان تحصیل اتباع افغان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی گفت: فرزندان افغان با گروه سنی زیر ۱۰ سال باید مسائل مربوط به سواد آموزی را از وزارت آموزش و پرورش پیگیری کنند، اما افراد ۱۰ تا ۴۹ سال از اتباع افغان به شرط ارائه اوراق هویتی از جانب وزارت کشور و تأییدیه مشخصات، می‌توانند در کلاس‌های نهضت سوادآموزی شرکت کنند در غیر این صورت از پذیرش افراد فاقد مدارک شناسایی در کلاس‌های نهضت سوادآموزی معذوریم.

میزان

700

کد خبر: 890412

وب گردی

وب گردی