برانکو: بازی با تراکتورسازی یک دربی است/ حریفان مقابل ما با انگیزه ظاهر می‌شوند

سرمربی تیم پرسپولیس گفت: دیدار با تراکتورسازی بسیار مهم است و مانند یک دربی است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس - تراکتورسازی، اظهار داشت: تعداد خبرنگاران زیاد شده چون دربی دیگری پیش رو است. دیدار با تراکتورسازی بسیار مهم است و مانند یک دربی است.

وی افزود: تراکتور به مانند تیم فولاد یک حریف قدر برای ما خواهد بود. حریفی که همیشه نتایج پرسپولیس مقابل این تیم با فراز و نشیب همراه بوده است، دقیقا مثل فولاد، البته سپاهان را هم باید از همین جمله تیم‌ها دانست. همین‌جا اعلام می‌کنم باید تراکتور ابتدای فصل را فراموش کنیم، این تیم خیلی خوب تقویت شده و نفرات با کیفیت را به خدمت گرفته است، از شربتی در پست دفاع چپ گرفته تا پهلوان، اسماعیلی‌فر، عالیشاه و شما ببینید تیمی که محمد نوری و ابراهیمی را روی نیمکت دارد قطعا تیم پرمهره‌ای است و ما بازی سختی مقابل تراکتور پیش رو داریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به وضعیت تیمش یادآور شد: خوشبختانه وحید امیری با سلامتی به جمع ما برگشته و می‌توانیم در بازی فردا از او استفاده کنیم، البته طبیعی است که ما فردا به دنبال ادامه‌دادن برد‌های‌مان هستیم. در کنار تمام خطراتی که می‌تواند منتظر ما باشد، چیزی که قطعی است تراکتورسازی همچنان امیدشان را برای کسب سهمیه از دست نداده است. هدف آنها قرار گرفتن در بین 3 تیم اول جدول خواهد بود. جدا از این مساله هر تیمی که مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد با انگیزه متفاوتی بازی می‌کند و ازهمه امکانات خود برای کسب امتیاز استفده خواهد کرد.

برانکو در مورد حضور خوردبین به عنوان مشاور مدیرعامل و اضافه شدن پیروانی به عنوان سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس توضیح داد: قبل از هر چیز لازم است از خوردبین تشکر کنم، در 3 سال اخیر همکاری بسیار خوبی با او داشتیم و به این نکته باید اشاره کنیم که خوردبین از ابتدای تاسیس این باشگاه همراه پرسپولیس بوده است، چه زمانی که پرسپولیس عالی بوده و چه زمانی که افت داشته است، همیشه در این تیم حضور داشته، هم در روزهای بد و هم در روزهای خوب، چیزی که مهم است این است که خوردبین از لحاظ جسمانی و ناحیه کمر مشکل دارد اما ایشان همچنان در باشگاه حضور خواهند داشت تا پرسپولیس از تجارب ایشان بتواند بیشتر استفاده کند. خوردبین قرار است نزدیکترین همکار مدیرعامل و مشاور عالی خواهد بود و فکر می‌کنم این یک تصمیم عالی بود که از سوی گرشاسبی گرفته شد تا خوردبین را حفظ کنیم و از تجارب گذشته او استفاده کنیم، در مورد پیروانی هم باید رضایت کامل خودم را از این انتخاب ابراز کنم، متاسفانه پیروانی زودتر به ما ملحق نشده بود، عملا ایشان اولین فرد عملیاتی خواهد بود که به تیم اضافه شده است، ما فردی را جذب کردیم که از اسطوره‌های فوتبال است هم در پرسپولیس و هم در تیم ملی، فردی با سواد، تحصیلکرده و کاپیتان. طبیعی است که وظیفه ایشان و من این است مدام در خدمت تیم باشیم. انتظار داریم کمک ایشان در تیم مشهود باشد، فکر می‌کنم گرشاسبی گزینه بهتری برای کارهای عملیاتی باشگاه به غیر از پیروانی پیدا نمی‌کرد چون همه انتظارات را می‌تواند برآورده کند، هم بازیکن بوده، هم مربی و هم تحصیلکرده و هم دیگر موارد خوب را دارا است.

وی در مورد سوال دیگری در مورد افشین پیروانی و اینکه آیا با او در مورد مسائل فنی هم مشورت خواهد کرد یا نه، گفت: ما هر روز چندین ساعت با هم هستیم و در مورد همه چیز از جمله موارد فنی صحبت می‌کنیم. به هر حال ما با هم همکاریم و خدا کند که تفکرات متنوعی داشته باشیم که به هم دیگر کمک کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا تیمش با بازگشت وحید امیری و فرشاد احمدزاده قرار است همچنان با دو هافبک دفاعی بازی کند، عنوان کرد: می‌خواهید همین الان ترکیب را به شما بگویم!؟ ما زمانی که با یک هافبک دفاعی بازی می‌کردیم، شما می‌پرسیدید که چرا با دو هافبک دفاعی بازی نمی‌کنید و الان هم می‌پرسید که چرا با یک هافبک دفاعی بازی نمی‌کنید، طبیعی است که ما ترکیب خودمان را براساس تاکتیک حریف مشخص می‌کنیم. ما فقط یک بازی در نیم‌فصل با یک هافبک دفاعی بازی کردیم که مقابل پیکان بود و بقیه بازی‌ها با دو هافبک دفاعی بودیم و به طور نمونه مقابل نفت آبادان که شکست خوردیم 150 شانس گل ایجاد کردیم که استفاده لازم را نبردیم. در بازی با فولاد هم همینطور، البته در آن مسابقه شرایط فرق می‌کرد چرا که ما با تیم سوم در اهواز بازی می‌کردیم، اگرچه شانس گل نداشتیم شانس گلی هم به حریف ندادیم، با این حال منشا، علیپور و سیامک هر کدامشان می‌توانستند گل بزنند. ما این آمادگی را داریم که با هر دو سیستم بازی کنیم و همه چیز بستگی به حریفمان دارد. اتفاقا با هر دو سستم هم موفق بوده‌ایم و بارها ان را ثابت کرده‌ایم ، آمارمان نسبت به فصل قبل بهتر شده و افت و خیزی که وجود داشته در فوتبال طبیعی بوده و هیچ وقت نمی‌شود همیشه عالی بود، در کنار این مساله انتظارات هر روز پرسپولیس بیشتر می‌شود و حریفان هم با انگیزه به مراتب بیشتری مقابل ما بازی می‌کنند، در فوتبال هیچ بازی قابل پیش‌بینی نیست، مهم این است که ما همیشه برای بردن تلاش می‌کنیم.

برانکو درباره سوالی مبنی بر اینکه برای بازی فردا چه نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کنید و اینکه این بازی پرگل خواهد شد، خاطرنشان کرد: هدف هر مربی این است که تیمش پیروز شود و همیشه ما می‌خواهیم که با تعداد گل بیشتری پیروز شویم، اما هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند و قول بدهد. در نهایت همه چیز به بازی مربوط می‌شود. همه می‌دانیم که تراکتور قوی شده است و 5 بازیکن جدید گرفته و تیم تجهیز شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اینکه هواداران پرسپولیس از رفتن بشار رسن برای مدت کوتاهی از پرسپولیس ابراز نگرانی کرده‌اند، تصریح کرد: هواداران همیشه حق دارند، ما خوشحال نیستیم که بشار برای مدتی می‌رود تا برای تیم ملی‌اش بازی کند اما این را باید بدانیم که بزرگترین افتخار هر بازیکن بازی کردن برای تیم ملی‌اش است، چطور می‌توانیم از این جلوگیری کنیم؟ ما می‌توانستیم که اجازه ندهیم او برود اما سوال این است که اگر نمی‌رفت با چه وضعیت روحی و روانی ما باید از او استفاده می‌کردیم؟ مثل بازیکنان ما که بزرگترین افتخار و هدف‌شان این است که برای تیم ملی بازی کنند، این موضوع برای بشار هم همینطور است. واضح است که ایشان بازیکن فیکس ما در آینده خواهد بود، درست است کمتر به او بازی رسیده و در یک ماه آینده عملا او را نخواهیم داشت اما برای او جایگزینان خوبی داریم. مسلمان، احمدزاده و حتی سیامک نعمتی و وحید امیری بازیکنانی هستند که در آن پست می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. شرایط به همین گونه است می‌توانستیم اجازه ندهیم که برود اما آن وقت ما یک بازیکن بی‌انگیزه خواهیم داشت.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به عدم شادابی پرسپولیس و راهکارهای مقابله با آن خاطرنشانکرد: وقتی که شاداب باشیم همیشه خوب است اما کار برای بازیکنان ما ساده نیست، ما همیشه می‌گوییم که دنبال این هستیم که یک مو را از ماست بیرون بکشیم، حریفان ما همیشه ما را طور دیگری نگاه می‌کنند و مقابل ما با انگیزه ظاهر می‌شوند. تنها عدم دلیل رضایت ما فقط می‌تواند نارضایتی‌مان از شکست مقابل نفت آبادان و حذف از جام حذفی دانست اما در لیگ ما از هر لحاظ برتر بوده‌ایم، همیشه خواسته‌ها و انتظارات از ما بالاتر می‌رود، همه انتظار داشتند مقابل فولاد با نتیجه 5بر صفر پیروز شویم اما فولاد تیم سوم جدول است و ما در اهواز بازی می‌کردیم، سال‌های قبل نیز نگاه کنیم پارسال در هفته دوم فولاد حتی در تهران یک امتیاز از ما گرفت، هیچ وقت دوست ندارم حریفان را دست کم بگیریم، ببینید که بازی با بادران را چقدر سخت بردیم، ما هیچ بازی ساده و آسانی نداریم.

وی با بیان اینکه نمی‌خواهم در مورد فوتبال دنیا صحبت کنم، ادامه داد: مورینیو 380 میلیون پوند هزینه کرد و در نهایت گفت این برای قهرمانی کافی نیست. او برای دفاع‌های کنارش 200 میلیون هزینه کرد و ما در تیم صادق محمرمی و شایان مصلح را داریم که کلا روی هم 380 تومن نه میلیون، 380 هزار تومان برای ما هزینه شده است. بازیکنان رایگان آمده‌اند و پول چندانی نگرفته‌اند و با این شرایط در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کردند. آن هم در صورتی که رایگان به تیم آمده‌اند.

604

کد خبر: 890422

وب گردی

وب گردی