پرداخت وام 50 میلیون تومانی به دانشجویانی که در مراکز رشد شرکت تاسیس کنند

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور گفت: امسال به دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه که در مراکز رشد شرکت تاسیس کنند، تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسین امید در نشست با روسای مراکز علمی-کاربردی هرمزگان در بندرعباس افزود: دانش آموختگان با ایجاد شرکت در مراکز رشد دانشگاه ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

وی گفت: ایجاد مراکز نوآوری، خوشه‌های فن آور و مراکز رشد در مراکز علمی-کاربردی و جذب دانش آموختگان در این شرکت‌ها رونق بیشتر اشتغال را به همراه دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: رشته‌ها و مقاطع در استان‌ها بر اساس نیاز و برنامه‌های توسعه‌ای ایجاد می‌شود.

امید اظهار کرد: اکنون ایجاد رشته‌هایی مرتبط با صنایع کوچک که برای ایجاد اشتغال به سرمایه کمتری نیاز دارد در دستور کار است.

وی اضافه کرد: در هرمزگان متناسب با نیازهای شغلی در صورت وجود متقاضی، آمادگی ایجاد مراکز جدید داریم.

امید عنوان کرد: در کشور ۵۰۰ هزار دانشجو در ۸۰۰ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و ۹۰۰ مرکز فعال علمی-کاربردی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علمی-کاربردی هرمزگان در این نشست گفت: ایجاد رشته‌هایی مانند تراش سنگ‌های قیمتی، صنایع دستی دریایی، صنایع آبزیان و رشته‌های مرتبط با گردشگری در دستور کار است.

موسی جاودان با بیان اینکه در هرمزگان ۲۰ مرکز فعال با ۲۰۰ کد رشته و بیش از ۸ هزار و ۸۹۰ دانشجو دارد، افزود: این رشته‌ها با کمترین هزینه در دسترس هستند و متناسب با ظرفیت‌های استان است.

منبع: ایسنا

کد خبر: 890432

وب گردی

وب گردی