آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بندر انزلی برگزار شد

آیین بهره برداری از یادمان دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با حضور مسئولان کشوری، استانی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدای شهرستان بندرانزلی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حسین نصیرزاده مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با قدردانی از تلاش و زحمات مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برای آماده‌سازی و ساخت یادمان شهدای گمنام، اظهار کرد: بی‌شک حضور در چنین مراسمی توفیق زیادی می‌طلبد و بنده برای حضور در مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام؛ شاکر و سپاسگزار خداوند متعال هستم.

دکتر نصیرزاده با بیان اینکه نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین و اصلی‌ترین اهداف امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: بی‌تردید فرهنگ ایثار و شهادت نجات بخش انقلاب ما بود و همین فرهنگ موجب شد تا بتوانیم هشت سال دفاع مقدس را در برابر استکبار تحمل نماییم.

وی ادامه داد: امروز در صحنه سیاسی بین المللی و هر کجا در جغرافیای سیاسی کشورها که فرهنگ ایثار و شهادت جاری باشد؛ نجات بخش خواهد بود و همین فرهنگ موجبات پیروزی جبهه مقاومت در کشورهای عراق و سوریه را فراهم آورد.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید داشته اند و این ماموریت ویژه نیز در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مطرح است، تصریح کرد: امروز شهدای گمنام امامزادگان ملت به شمار می روند و در هر کجا که نیاز باشد باید از وجود این بزرگواران بهره مند شویم.

دکتر نصیرزاده یادآور شد: امروز به برکت وجود شهدا، انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در جهان پیروز و سربلند است و جوانان به ویژه جامعه دانشجویی باید با تاسی از شهدا؛ در برابر استکبار بایستند.

وی با تاکید بر اینکه شهدای گمنام نمادهای انقلاب ما هستند، افزود: نگاه مقام معظم رهبری و نیز مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بر این است که تربیت شدگان دانشگاه آزاد اسلامی باید سربازان امام عصر(عج) باشند و بر همین اساس بر ما لازم و واجب است که بیش از پیش به فرهنگ ایثار و شهادت توجه نموده و از آن بهره مند شویم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی نیز عنوان کرد: 23اسفند سال 94این افتخار نصیب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی شد تا میزبان دو شهید گمنام باشد.

علیرضا اقدامی با بیان اینکه ساخت یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی درنتیجه تلاش شبانه روزی بسیج دانشجویی، همکاران واحد دانشگاهی، معاونت فرهنگی، بسیج اساتید انجام گرفت، افزود: شهدا از تمامی تعلقات دنیوی دست کشیده و آگاهانه جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند، فلسفه گمنام ماندن این شهدا این است که در مکان هایی که نیازمند هشدار و آگاهی بخشی است؛ دفن شوند.

وی تصریح کرد: کسانی که رفتند کار حسینی کردند و کسانی که ماندند باید کار زینبی انجام دهند و یکی از اهداف شهدا این بود که راه و مسیرشان تا ابد ادامه یافته و ارزش های اسلام، انقلاب اسلامی، حمایت از ولایت فقیه و استکبارستیزی در جمهوری اسلامی به دست فراموشی سپرده نشود.

اقدامی تاکید کرد: متاسفانه امروز فضا و تفکر سکولار در دانشگاه های کشور حاکم شده و برای حضور شهدا و تدفین آنها در فضای دانشگاه ها؛ یک تذکر و کار بزرگ به شمار می رود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با توجه به ساخت یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی در محوطه ای 450 مترمربعی افزود: این مجموعه همراه با محوطه فضای سبز حدود یک هزارو صد مترمربع می باشد و برای ساخت آن بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

اقدامی گفت: بخش زیادی از هزینه‌های ساخت یادمان از طریق کمک و مساعدت ادارات و ارگان‌های مختلف از جمله منطقه آزاد انزلی، اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، اداره کل بنیاد شهید گیلان، اداره بنیاد مسکن و کمک و مساعدت مالی تعدادی از استادان و خیرین تامین شد.

وی افزود: امروز چند واحد دانشگاهی از ما تقاضا کرده اند تا از طرح یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی انزلی برای ساخت یادمان شهدای واحدهای خود الگوبرداری کنند و این امر نتیجه زحمات شبانه روزی تمامی عزیزانی است که برای ساخت این یادمان با جان و دل تلاش کردند.

در پایان این مراسم از خیرین و دست اندرکاران ساخت یادمان دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی تجلیل شد.

کد خبر: 890471

وب گردی

وب گردی