مردم در حماسه 9 دی فتنه گران را جای خود نشاندند

سخنگوی شورای نگهبان با گرامیداشت حماسه 9 دی سال 88 گفت: مردم با حضور حماسی و عاشورایی خود در این رویداد تاریخی، فتنه گران را جای خود نشاندند و دشمنان توطئه گر و کینه توز را مایوس کردند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز عباسعلی کدخدایی روز پنجشنبه در جمع شماری از استادان بسیجی دانشگاههای خوزستان در ساختمان دفتر شورای نگهبان و هیات نظارت بر انتخابات استان در اهواز افزود:حماسه 9 دی همچون یوم الله 22بهمن باطل السحر فتنه 88 بود و این حضور حماسی و تاریخی برای انقلاب برکات زیادی به همراه داشت.
وی بیان کرد: حماسه 9 دی نشان داد که مردم تحمل به خطر افتادن کلیت نظام اسلامی را ندارند به همین دلیل با همه وجود به میدان آمدند و فتنه و فتنه گران را سرکوب کردند.
عضو حقوقدانان شورای نگهبان با بیان اینکه دشمن از کینه توزی و دشمنی علیه انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دست نکشیده است بیان کرد: احتمال فتنه دیگری مانند فتنه 88 وجود دارد چون دشمن بیکار ننشسته است و مدام در حال طراحی نقشه ها و توطئه ها است ولی هوشیاری و بصیرت مردم است که می تواند این توطئه ها در هم بشکند و آن را ابتر کند.

* تاکید دوباره بر سلامت انتخابات 88 ریاست جمهوری
سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه انتخابات 88 ریاست جمهوری در کمال سلامت و با حضور گسترده مردم برگزار شد افزود: شائبه تقلب در انتخابات از مدتها قبل در فضای رسانه ای داخل و خارج به صورت گسترده مطرح شد که این مساله از اساس نادرست بود.
وی انتخابات را از افتخارات نظام اسلامی در چهار دهه اخیر توصیف کرد و در ادامه با بیان اینکه برخی خواسته یا ناخواسته در همراهی با دشمن تلاش داشتند انتخابات را مخدوش جلوه دهند افزود: همه انتخابات در نظام اسلامی با سلامت برگزار شده و تاکنون تخلف عمده ای که نتیجه انتخابات را عوض کند انجام نشده هرچند شورای نگهبان به سرعت به تخلفات رسیدگی کرده و موارد تخلف را به قوه قضائیه اعلام کرده و طبق قانون با متخلفان برخورد شده است.
کدخدایی با بیان اینکه در انتخابات 88 اجازه ندادیم حق و رای مردم تضییع شود اظهار کرد: با وجود ادعای تقلب در انتخابات از سوی چند نامزد ریاست جمهوری ، این ادعا هیچگاه اثبات نشد.
وی با اشاره به اینکه در قانون انتخابات جمهوری اسلامی، مجاری قانونی طرح اعتراض ها و شکایت های دیده شده است گفت: با این توصیف برخی با اردوکشی خیابانی اجازه ندادند اعتراض ها به شیوه قانونی پیگیری شود و مدام بیانیه های فتنه گران در خصوص تقلب در انتخابات از شبکه های خارجی به خصوص بی بی سی پخش می شد.
عضو حقوقدانان شورای نگهبان با بیان اینکه اگر نامزدهای ریاست جمهوری در سال 88 به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پیگیری شکایات از طریق مجاری قانونی گوش می دادند کشور دچار خسارت نمی شد افزود:با وجود تمدید رسیدگی به شکایات از سوی شورای نگهبان ، مدعیان به قانون تمکین نکرده و با صدور بیانیه ها مردم را به حضور در خیابان ها و اعتراض به نتیجه انتخابات دعوت می کردند که این کار خلاف قانون بود.

* شورای نگهبان بررسی احراز صلاحیت ها را بر اساس قانون انجام می دهد
کدخدایی در این نشست با بیان اینکه شورای نگهبان تاکنون بر اساس قانون احراز صلاحیت ها را بررسی کرده است گفت: در احراز صلاحیت ها ، ما بر اساس مواد 28 و 30 قانون انتخابات که موانع و شرایط را ذکر کرده است عمل کرده ایم و در بررسی احراز صلاحیت ها چنانچه شرایط موجود نبود و یا موانع مفقود نبود نمی توان احراز صلاحیت کرد.
وی گفت: شرایط احراز صلاحیت ها مثل این است که فردی با مدرک کارشناسی یا دکترا برای استخدام به دستگاهی مراجعه می کند و پس از بررسی مدرک تحصیلی و اثبات و انطباق شرایط فرد با قانون ، نسبت به استخدام یا رد وی اقدام می کنند.
کدخدایی افزود: شرایط احراز صلاحیت ها به هیچ وجه مساله پیچیده ای نیست ، قانون همه چیز ار مشخص کرده است و شورای نگهبان بر اساس قانون افراد را احراز صلاحیت و یا رد صلاحیت می کند.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 890497

وب گردی

وب گردی