انتخاب  ۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۷ /  فیلم «فروشنده» در لیست

منتقدان گاردین با انتخاب ۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۷، از «فروشنده» فیلم برنده اسکار ساخته اصغر فرهادی نیز در این میان نام بردند.

به گزارش ایسکانیوز از گاردین، از فیلمی که درباره بزرگ شدن است تا فیلمی که کمتر درباره آن حرف زده شده، در فهرستی جای دارند که از نظر منتقدان گاردین، با توجه به فیلم‌هایی که سال ۲۰۱۷ در آمریکا نمایش داده شده‌اند، به عنوان بهترین فیلم‌های سال انتخاب شده‌اند. «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی فیلم برنده جایزه اسکار ۲۰۱۷ نیز در این فهرست جای دارد.

«مرا به نامت صدا کن» ساخته لوکا گوادانینو که تاکنون چندین جایزه دریافت کرده فیلم نخست این فهرست است. «پروژه فلوریدا» ساخته شان بیکر با بازی ویلم دفو درباره زندگی غیرمعمول یک خانواده در یک متل نیز در مکان دوم جای گرفته است.

«برو بیرون» فیلم ترسناک و پدیده سال ۲۰۱۷ که تاکنون نظر مثبت بسیاری را به خود جلب کرده و بهترین فیلم فهرست‌های متعددی بوده در مکان سوم جای دارد.

«موضوع فانتوم» یا «نخ شبح» با بازی دانیل دی لوییس ساخته توماس آندرسون در مکان چهارم جای گرفته و پشت سر آن «لیدی برد» ساخته گرتا گرویک در این فهرست جای دارد.

«پست» ساخته استیون اسپیلبرگ با بازی مریل استریپ و تام هنکس درباره ماجرای واترگیت و نقش مدیر زن روزنامه واشنگتن پست، «شکل آب» ساخته گیلرمو دل‌تورو، «بلید رانر ۲۰۴۹» ادامه فیلم ریدلی اسکات در سال ۱۹۸۲، «یک داستان ارواح» ساخته دیوید لاوری با بازی کیسی افلک که فیلمی پساترسناک خوانده شده و «لیدی مکبث» از بریتانیا ساخته ویلیام اولدروی، ۱۰ فیلم نخست این فهرست را تشکیل می‌دهند.

۱۰ فیلم بعدی عبارتند از «مادر» ساخته دارن آرنوفسکی با بازی جنیفر لارنس در ژانر فیلم ترسناک ماورایی، «دانکرک» ساخته کریستوفر نولان درباره جنگ جهانی دوم، «کشور خدا» ساخته فرانسیس لی، «داستان‌های میروویتس» کمدی درامی از نوآ باوم‌باخ، «خام» فیلم فرانسوی ساخته جولیا دوکورنا در ژانر ترسناک، «وقت خوب» با بازی رابرت پتینسون ساخته برادران سفدی، «شفای زندگی» فیلمی به کارگردانی کاتل کیلور فرانسوی-بلژیکی با بازی طاهر رحیم و امانوئله سایگنر، «خریدار شخصی» با بازی کریستن استوارت در فیلمی از اولیویه آسایاس کارگردان فرانسوی، «کاکا سیاه تو نیستم» ساخته رائول پک نامزد اسکار در بخش مستند و «کشتن گوزن مقدس» ساخته یورگوس لانتیموس کارگردان یونانی با بازی نیکول کیدمن و کالین فارل ۱۰ فیلم دوم این فهرست را تشکیل داده‌اند.

در ردیف ۲۱ تا ۳۰ این فیلم‌ها جای گرفته‌اند: «فارغ التحصیلی» ساخته کریستین مونگیو، «شهر گمشده Z» ساخته جیمز گری درباره ماجراجویی واقعی پرسی فاست جهانگرد و کاوشگر بریتانیایی، « BPM» ساخته رابین کمپیلو، «مادبوند» ساخته دی رییس، «من، دانیل بلیک» ساخته کن لوچ برنده نخل طلای کن، «جنگ برای سیاره میمون‌ها» سومین فیلم از این مجموعه با بازی اندی سرکیس و وودی هارلسون به کارگردانی مت ریوز و نویسندگی مارک بامبک و ریوز، «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میسوری» ساخته مارتین مک‌دونا با بازی درخشان فرانسس مک‌دورماند در نقش مادری که به دنبال دختر گمشده‌اش است، «دیترویت» ساخته کاترین بیگلو، «رگ‌یابی تی۲» ساخته دنی بویل با بازی یوان مک‌گرگور، ایون برمنر و جانی لی میلر و «چهره ها، مکان‌ها» ساخته آنیس وردا کارگردان فرانسوی.

فیلم سی‌و یکم در این فهرست «فریب خورده» ساخته سوفیا کاپولا با بازی کالین فارل و نیکول کیدمن است و پس از آن «میدان» ساخته روبن اوستلوند برنده نخل طلای کن، «لوگان» با بازی هیو جکمن، «سفر دخترها» یک کمدی درباره سفر گروهی از زنان آفریقایی-آمریکایی ساخته مالکولم دی-لی، «لوگان خوش شانس» ساخته استیون سودربرگ با بازی دنیل کریگ، «بیبیِ راننده» کمدی-اکشن-جنایی به نویسندگی و کارگردانی ادگار رایت محصول مشترک انگلستان و آمریکا با بازی انسل الگورت، کوین اسپیسی، جان برنثال، جیمی فاکس و لیلی جیمز، «جزیره عجیب» مستندی از یانس فورد، «غول آسا» فیلم علمی–تخیلی کمدی به نویسندگی و کارگردانی ناچو ویگالوندو با بازی آن هاتاوی، دن استیونز و جیسون سودیکیس، «مریض بزرگ» به کارگردانی مایکل شوالتر با بازی زویی کازان و هالی هانتر، «هنرمند فاجعه» با بازی جیمز و دیو فرانکو جای گرفته‌اند.

در مکان چهل و یک تا ۵۰ نیز این فیلم‌ها جای دارند: «بئاتریس سر شام» با بازی سلما هایک، «کار» مستندی درباره گروهی از خارجی‌ها، «شور خاموش» فیلمی آمریکایی-انگلیسی به کارگردانی ترنس دیویس درباره زندگی امیلی دیکنسون شاعر پرآوازه آمریکایی، «دختر عمو راشل» اقتباسی جدید از رمان دفنه دوموریه، «مناشه» درباره جامعه یهودیان اورتودکس بروکلین، «فروشنده» درام برنده جایزه اسکار ساخته اصغر فرهادی کارگردان ایرانی، «اینگرید به غرب می‌رود» درباره شبکه‌های اجتماعی، «جوانی مارجری» نوشته و ساخته مایکل آلمریدا بر مبنای نمایشنامه نامزد پولیتزر با بازی جان هم و تیم رابینز، «قوی تر» با بازی جیک جیلنهال ساخته دیوید گوردون گرین و «بازی مالی» ساخته ایرون سورکین با بازی جسیکا چستین و ادریس البا.

502

کد خبر: 890689

وب گردی

وب گردی