دو افتخار فوتبال ایران در سال ۲۰۱۷ از نگاه سایت AFC

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در مرور رویدادهای فوتبال قاره کهن در سال ۲۰۱۷، به افتخارات دو نماینده از فوتبال ایران اشاره کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، به مناسبت پایان سال 2017، پایگاه خبری AFC در گزارشی به مرور رویدادهای فوتبال قاره آسیا در هر یک از ماه‌های این سال که تنها یک روز به پایان آن باقی مانده پرداخته و اتفاقات مهمی که در سه ماه آوریل، می و ژوئن رخ داده را زیر ذره‌بین برده که دو مورد آن مربوط به افتخارآفرینی تیم‌های ایرانی می‌شود.

AFC درباره رویدادهای فوتبال آسیا در ماه می نوشته است: در ماه می، جام ملت‌های فوتسال زیر 20 سال آسیا در بانکوک برگزار شد تا استعدادهای فوتسال 21 کشور دنیا گرد هم آیند. ملی‌پوشان ایران هم در این تورنمنت طبق انتظاری که از آنها به عنوان یکی از تیم‌های پیشروی فوتسال آسیا می‌رفت نتیجه گرفتند وقتی که با بردن تمام بازی‌های‌شان و 27 گل زده، از گروه D مقتدرانه صعود کردند. تیم ملی سپس در مراحل حذفی به ترتیب بر لبنان و تایلند میزبان غلبه کرد و در ادامه هم عراق را در بازی فینال با نتیجه 2 بر صفر شکست داد تا جام قهرمانی را تصاحب کند. توحید لطفی، کاپیتان ایران جایزه ارزشمندترین بازیکن تورنمنت را کسب کرد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه به بررسی‌ اتفاقات ماه ژوئن پرداخت و در آن بخش هم نوشته است: در ماه ژوئن هواداران فوتبال ایران دلیلی دیگر برای جشن گرفتن پیدا کردند و آن زمانی بود که سال خوب کشورشان با دومین صعود متوالی تیم ملی به جام جهانی فوتبال ادامه پیدا کرد. مردان کارلوس کی‌روش با کسب پیروزی 2 بر صفر در استادیوم آزادی، بعد از روسیه و برزیل سومین تیمی بودند که به مرحله نهایی جام جهانی راه پیدا کردند. گل دقیقه 19 سردار آزمون قفل دروازه‌ها را شکست و پس از او هم مهدی طارمی اختلاف را به دو برابر افزایش داد. با این پیروزی، ایران برای پنجمین بار به جام جهانی صعود کرد و این در حالی بود که هنوز دو دور به پایان بازی‌های مرحله انتخابی باقی مانده و دروازه ایران هنوز باز نشده بود.

602

کد خبر: 890837

وب گردی

وب گردی