نهم دی مرز جداکننده حق از باطل بود

پدر شهید مسعود عسگری در مراسم تجلیل  از خانواده شهید که در فرهنگسرای گلستان برگزار شده بود نه دی سال  88 را واقعه  عظیمی عنوان کرد که تمیز دهنده حق از باطل بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی و هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان، برنامه "در کوی نیکنامان" این هفته با هدف تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم مسعود عسگری برگزار شد.

پدر شهید عسگری در این مراسم با بیان اینکه روح پسر من از سال ها قبل عزم رفتن کرده بود و این وسط فقط جسمش بود که در میان ما بود، گفت: یکی از اتفاق هایی که من معتقدم مسعود بعد از آن دیگر ماندنی نبود روزهای پرآشوب، سخت وشلوغ 9دی در سال 88 بود.

وی افزود: واقعه ای که 9 دی رقم خورد حقیقتا فتنه بود چون در معنا و تعبیر به چیزی فتنه گفته می شود که در آن تشخیص حق از باطل برای مردم عادی سخت باشد و آن چیزی که در سال 88 رقم خورد به معنای واقع فتنه بود.

پدر شهید عسگری با تأکید براینکه شهدا از رسم و سبک زندگی شان ماهیت خود را بروز می دهند، اظهار داشت: مسعود از آن دست جوانانی نبود که در یک مسیر خاص حرکت کند مثلا بعد از دوبار تغییر رشته در دانشگاه تصمیم گرفت به سمت آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک برود و براساس علاقمندی که داشت حرفه های دیگری مانند خلبانی پاراگلایدر و سقوط آزاد را نیز یاد گرفت.

وی با بیان اینکه مسعود تمام وقت نوجوانی و جوانی خود را صرف آموزش های تخصصی کرد و معتقد بود باید چیزهایی را که به بهتر خدمت کردنش کمک می کند را بیاموزد، ادامه داد: 24 ساله بود که بعد از مدتها طی کردن دوره های تخصصی به درجه ی استاد خلبانی هواپیمای فوق سبک رسید و بالاترین درجه غواصی 5 ستاره، استاد کار در ارتفاع، مهارت های ورزشی رزمی، سقوط آزاد، خلبان پاراگلایدر، هدایت موتور و دوچرخه های غیرمعمول با مهارت بالا را نیز آموخت.

پدر شهید عسگری با بیان اینکه اگر می خواهیم راه شهدا را زنده نگه داریم باید بتوانیم هدف و آرمانشان را حفظ کنیم، عنوان کرد: همیشه به همه می گویم مسعود من رفت، خدا شما را حفظ کند مدافع ولایت باشید، شما فریب نخورید و با آمریکا دست ندهید، مثل کسانی نباشید که در ظاهر حرف از آقا می‌زنند اما برعکس خواست ایشان عمل می‌کنند.
شهید مسعودعسگری در شامگاه روزبیست یکم آبان 94 پس از عملیات آزادسازی شهر العیس در حومه حلب سوریه به همراه شهیدان احمد اعطایی، محمد رضا دهقان امیری و سید مصطفی موسوی، غریبانه به شهادت رسید.

در این مراسم حجت الاسلام وحیدی با بیان اینکه گاهی گناه فتنه از برخی از گناهان مانند گناه قتل که مردم آن را بسیار قبیح می‌دانند هم بالاتر است، گفت: بنابراین فتنه درهر جایگاه و منصبی که باشد همواره محکوم است و برای مقابله با آن باید اهل بصیرت بود.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی از ابتدای حرکت خود مورد هجمه‌های فراوانی از سوی دشمنان در داخل و خارج کشور قرار گرفت که جنگ تحمیلی در همین راستا یعنی مقابله با انقلاب و محو حکومت اسلامی انجام شد، افزود: دشمنان انقلاب از همان ابتدا برای حفظ منافع خود دست به مقابله عملی زده و با حذف فیزیکی و ترور نخبگان این مرز و بوم و مسئولان و پایه‌گذاران انقلاب اسلامی قصد نابودی آن را در سر داشتند.

وی به برنامه‌ریزی انواع فتنه‌ها در اتاق فکر دشمنان علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: از آن جایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دشمنان دیگر جایی برای خود در این کشور نداشتند فتنه‌ها و حوادث متعددی را در اتاق‌های فکر خود برای شکست انقلاب پایه‌ریزی کردند.

وحیدی با اشاره به وقوع فتنه 88 عنوان کرد: یکی از برنامه‌های متعددی که در این سال‌های اخیر دشمنان برای مقابله و ضربه زدن به انقلاب اسلامی آن را طراحی و اجرا کردند پس از انتخابات سال 88 و شکل‌گیری جریانی در کشور بود که مقام معظم رهبری همواره از آن به نام" فتنه" یاد کرده‌اند.

وی ابراز داشت: البته کسانی بوده و هستند که قصد دارند از فتنه 88 به نام حادثه یاد کنند و آن را یک اتفاق معمولی در کشور جلوه دهند اما دیدیم که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود در خصوص این جریان ناگوار همواره از واژه "فتنه" استفاده می‌کنند.

وحیدی این اتفاق ناگوار را از مقاطع عبرت‌انگیز انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: باید بارها این پدیده شوم را کالبد شکافی کنیم تا ابعاد مختلف آن را ببینیم؛ چون دشمنی که توانست آن فتنه عظیم را در کشور پیاده سازی کند، چه بسا قادر باشد در آینده نیز همین مدل فتنه را با شمایلی متفاوت برای نظام اسلامی ایران داشته باشد.

وی 9دی را نتیجه وحدت، اتحاد وهمبستگی ملت ایران دانست و تصریح کرد: این روز بزرگ و حماسی، روزی تاریخی و مایه سربلندی و عزت ملت ایران بود که در واقع ثمره عشق همه مردم به نظام، ولایت فقیه، رهبری، ارزش‌های والای دفاع مقدس و آرمان‌های شهدا و ایثارگران بود.

500

کد خبر: 890957

وب گردی

وب گردی