برگزاری کارگاه آموزشی بازاریابی فروش در واحد رامسر

کارگاه آموزشی بازاریابی فروش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این کارگاه دو روزه که با همت مرکز آموزش‌های کاربردی و تخصصی کوتاه مدت واحد رامسر و با حضور استادان، دانشجویان رشته‌های مدیریت بازرگانی و اجرایی و مدیران برخی واحدها و بنگاه‌های اقتصادی برگزار شد، هرمز مهرانی عضو هیأت علمی دانشگاه، عضو هیأت مدیره اتاق بازاریابی ایران و از مدرسان برجسته رشته مدیریت بازرگانی درباره دو مقوله بازاریابی و فروش آموزش‌های لازم را ارائه کرد.

مهرانی با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی و جایگاه رشد اقتصادی در جامعه به بیان استراتژی‌های بازاریابی پرداخت و افزود: «بازاریابی مبحثی است استراتژیک برای تولید کالاها و خدمات متناسب با نیاز مشتریان، قیمت گذاری، طراحی و تدوین کانال‌های توزیع و در نهایت ارتباط و تبلیغات به مشتریان و این مباحث استراتژیک، مربوط به حوزه تصمیم‌گیری مدیران ارشد سازمان مانند مدیران عامل، مدیران تولید، مالی و ... است.»

وی با توجه به اینکه مبحث فروش یک موضوع تاکتیکی و اجرایی محسوب می‌‌شود، گفت: «فروشند­گان بازارهای داخلی و خارجی لازم است با آشنایی با ویژگی‌های شخصیتی یک فروشنده، علم و هنر ترغیب مشتریان، تکنیک‌های مشتری یابی، برنامه‌ریزی ملاقات‌های فروش، بیان مطالب فروش، پاسخگویی به ایرادها و اعتراض‌های مشتریان، ایجاد روابط بلند مدت با مشتریان را با استفاده از روش‌های علمی و صحیح فرا گرفته و در عمل اجرایی کنند.»

مدرس این کارگاه اظهار کرد: «شرکت‌ها و سازمان‌های تولیدی و خدماتی در تمام فرآیندها، نیازها و خواسته‌های مشتریان را مورد توجه قرار داده و با ارزش آفرینی برای مشتریان در برابر برندهای خارجی به صورت مثبت عمل کرده و مانع از واگذاری سهم بازار به رقبای خارجی شوند و در این راستا اگر قصور شود باعث تضعیف اقتصاد ملی و آسیب رساندن به اشتغال و درآمد مردم خواهد شد.»

عضو هیأت مدیره اتاق بازاریابی ایران یکی از مهمترین دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی را رقابت پذیر نبودن محصولات و عدم توجه به نیازها و خواسته‌های مشتریان عنوان کرد.

کد خبر: 890980

وب گردی

وب گردی