مشکلات اقتصادی عامل اصلی اعتراضات مردمی / در دوران سازندگی هم چنین حرکتها و اعتراضاتی داشتیم

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: وقتی اجتماعی از معترضین جمع شدند طبیعی است که افراد ضد انقلاب در بینشان بیایند و شعارهای تندی را مطرح کنند حتی در حد چند ثانیه و بعد از اینها تصویر برداری شود و در رسانه های معاند منتشر شود.

دکتر سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز درباره برگزاری تجمعات در برخی از شهرهای مختلف ایران گفت: اصل این تجمعات که از ماه ها قبل آغاز شده است، بدلیل اعتراض به موسسات مالی و اعتباری است که اموال مردم را که بعنوان سپرده در دست داشتند را به مردم باز پرداخت نکردند.

وی افزود: دولتمردان باید تجمعات و اعتراضات مردم را جدی تر رسیدگی می کردند و هیات رئیسه مجلس هنوز توافق نکردند که رئیس جمهور برای اقدامات انجام شده و شاید اهمال در این مسئله بیاید و در مجلس توضیح دهد و بانک مرکزی دستگاههای اقتصادی را بسیج کند که مشکلات مردم را حل کند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: خیلی از دلسوزان هم تذکر داده اند مشکلات را باید پیشگیری کنیم و نگذاریم باعث نگرانی مردم شود و اعتراضات بوجود بیاید ولی از طرف دیگر کسانی که مشکلاتی دارند راه قانونی وجود دارد برای حل مشکلاتشان که با مسئولین در میان بگذارند اما اینکه تجمع غیر قانونی انجام دهند آن هم با فراخوان رسانه های ضد انقلاب و معاندین خارج از کشور که با اساس نظام اسلامی و با ملت مخالفت دارند این قابل قبول و توجیه نیست.

حسینی تاکید کرد: وقتی اجتماعی از معترضین جمع شدند طبیعی است که افراد ضد انقلاب در بینشان بیایند و شعارهای تندی را مطرح کنند حتی در حد چند ثانیه و بعد از اینها تصویر برداری شود و در رسانه های معاند منتشر شود.

وی افزود: کسانی که می خواهند مشکلاشان حل شود با این روش مشکلشان حل نمی شود و باعث می شود بهانه به دست رسانه های معاند و بیگانه دهند و کسانی که کشورشان را دوست دارند و خواهان پیشرفت ایران هستند بدانند اگر درزمین دشمن بازی کنند به نفع آنها و کشور نخواهد بود.

حسینی تاکید کرد: در حال حاضر آل سعود و رسانه های بیگانه و آمریکایی ها در حال تبلیغ از شرایط اغتشاشات ایران هستند وتبلیغ می کنند که این اجتماعات در ایران دارد اتفاق میفتد بنابر این باید درست مسائل را تحلیل و روشنگری کرد و این تجمعات و حرکات که حرکت های افراطی است آسیب به کشور واد نشود و دولتمردان هم به موقع وظیفه خودشان را برای حل مشکلات مردم انجام دهند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درباره پوشش رسانه ای حوادث اخیر خاطر نشان کرد:شاید در دهه 60 و70 این مساله جواب می داد که خبری بازتاب پیدا نمی کرد ولی الان که رسانه های رقیب فراوان است و در فضای مجازی بلافاصله اخبار منتشر می شود در کل کشور و جهان، صدا وسیما نمی تواند موضعی نداشته باشد، باید حتما فعالانه در عرصه حضور داشته باشد، نمی تواند تبیین و تحلیل نکند و باید حرفهای معترضین را منتشر کند و اگر حالت انفعالی داشته باشد فضا در دست رسانه های بیگانه و ضد انقلاب و منافقین قرار می گیرد و آنها از برخی خواسته های مردم بیشترین بهره برداری را می کنند.

وی ادامه داد: لازم است که صدا و سیما برای انعکاس حوادث جاری در جامعه جدی تر واردبشود و حضور داشته باشد و اخبارش را منعکس کند و تحلیل خاص خودش را ارائه بدهد نه اینکه رسانه های بیگانه میدان خبر را در دست بگیرند و هر چه خواستند تبیین و تحلیل کنند و چهره نادرستی از ایران را ارائه دهند، رسانه ملی باید با جرات و جسارت بیشتری وارد شده و اگر صدا وسیما بخواهد چشمش را برروی حقایق ببندد به جایی نخواهد رسید.

حسینی در پایان برای رفع این مشکلات خاطرنشان کرد: برای حل این مشکلات و رفع ناراحتی مردم باید دولت به وظایف خودش در این راه عمل کند و مردمی که سرمایه خودشان را ازدست داده اند امیدی پیدا کنند که مشکلاتشان حل می شود در واقع وقتی مردم عزم و اراده ای از دست اندر کاران برای حل مشکلاشان را نمی بینند عصبی میشوند و چنین حرکاتی می کنند و این امر سابقه هم دارد.

وی افزود: در دوران سازندگی هم چنین حرکتها و اعتراضاتی داشتیم که مردم حس می کردند یک نگاه سرمایه داری دارد حاکم می شود و توجهی به آنها نمی شود باید دولتمردان ما اگر تا الان کوتاهی کردند جبران کنند.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد:به خود کسانی که معترض هستند باید تلنگری وارد شود که خود شما هم نقش داشتید در این اتفاقات و شاید آن طمعی که انجام شده در دریافت سود های چند برابر باعث بروز چنین مشکلاتی شده است و اگر می خواهند مشکلاتشان واقعا حل شود خود کسانی که اعتراضاتی دارند حرفهایشان را از طریق مجاری قانونی بزنند و پیشنهاداتشان را بگویند و در یک فضای آرام بشود مشکلات را حل کرد.

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 890990

وب گردی

وب گردی