آیت‌الله علوی گرگانی: تشکیل شبکه جهانی ولایت خدمت به دین و جهان اسلام است

مرجع تقلید شیعیان گفت: تشکیل شبکه جهانی ولایت خدمت به دین و جهان اسلام است امید داریم در این شبکه بتوانیم نقش خوبی ایفا کرده و معارف دینی را به جهانیان بیان کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با مدیر شبکه جهانی ولایت که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از عوامل شبکه جهانی ولایت به‌ویژه خدمات آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: طبق فرموده امام صادق(ع) عالم باید در هر عصر و زمانی خودش را با شرایط همان عصر تطبیق دهد و این‌ یک واقعیت انکارناپذیر است.

وی با تأکید بر آشنایی علما و روحانیون با زبان روز دنیا گفت: بر اساس آیات قرآن کریم خواسته خداوند متعال نیز این‌گونه است که افرادی در جامعه تربیت شوند که با هر زبانی بتوانند ارتباط برقرار کنند بنابراین باید در انجام تکالیف الهی از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: هر یک از حضرات آیات و مراجع عظام تقلید تفسیرات و مطالب اجتماعی دارند اگر بتوان این مسائل به‌صورت ثبت و ضبط‌ شده ولو گزینشی به زبان‌های مختلف پیاده‌سازی شده و در جامعه پخش شود بسیار خوب است، با این کار شبکه جهانی ولایت یک شبکه جامعیتی می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: در حال حاضر تمام دنیا از نظر فضا و زمان به هم نزدیک شده‌اند و امروز با چشم سر می‌بینیم که راه‌های دور جهان به هم نزدیک شده است.

وی با بیان اینکه تحقق پیش‌بینی‌های ائمه(ع) مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند، ابراز کرد: تشکیل شبکه جهانی ولایت خدمت به دین و جهان اسلام است، امید داریم در این شبکه بتوانیم نقش خوبی ایفا کرده و معارف دینی را به جهانیان بیان کنیم.

901

کد خبر: 891000

وب گردی

وب گردی