برترین های هفته هفدهم در قرق شاگردان شفر/ بیت سعید دوباره در اوج!

نقش پررنگ شاگردان شفر در برترین های هفته هفدهم لیگ برتر با سه نماینده.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته هفدهم لیگ‌برتر فوتبال ایران با درخشش افراطی مهاجمانی همراه بود که با گلزنی و گلسازی نقش های اساسی در پیروزی تیم هایشان ایفا کردند. در این هفته شاگردان کرانچار و کمالوند عملکرد فوق العاده داشتند و پرگل از سد حرفان خود گذشتند. در ادامه نگاهی می اندازیم به برترین های این هفته:

* دروازه بان:

سیدحسین حسینی(استقلال)

استقلال در این هفته بعد از 5 سال موفق شد در اهواز استقلال خوزستان را شکست بدهد تا نشان بدهد این روزها در اوج قدرت کارش را جلو می برد. اما گلر جوان آبی ها نقش بسزایی در پیروزی تیمش در این دیدار داشت. او بارها با سیوهای زیبا دروازه تیمش را بسته نگه داشت تا مهاجمان استقلال با خیالی راحت به دروازه حریف حمله کنند و نتیجه این کار گروهی پیروزی 3 بر صفر بود. همچنین گفتنی است حسینی موفق شد رکورد وحید طالب لو در کلین شیت را شکسته و آن را به نام خود ثبت کند.

* مدافعان:

وریا غفوری(استقلال)

مدافع ملی پوش استقلال که در دیدارهای گذشته این تیم همواره بازیکن اثر گذاری بود و پایه گذار دو گل شده بود، در دیدار با استقلال خوزستان موفق شد برای استقلال گلزنی کند تا پایه گذار برد پر گل استقلال باشد. غفوری بعد از گل زود هنگام خود برابر آبی های خوزستانی در دفاع و حمله نمایش بسیار خوبی داشت. این بازیکن که جلوتر از حیدری حالا بازیکن فیکس استقلال در دفاع است، از جمله بازیکنان ساختار دفاعی استقلال است که با عملکرد خوب خود در دفاع نقش پر رنگی در کلین شیت های متوالی حسین حسینی دارد. اهمیت عملکرد غفوری زمانی بیشتر مشخص می شود که این بازیکن بنابر خواسته شفر حضور پر رنگی در حملات دارد و رفت و برگشت های متوالی او در دفاع و حمله نقطه پر رنگ کارنامه این بازیکن است. عملکرد درخشان این بازیکن برابر استقلال خوزستان در ادامه هفته های موفق غفوری باعث شد تا وریا در تیم منتخب هفته قرار بگیرد.

سیدجلال حسینی(پرسپولیس)

سرخ پوشان تهرانی در هفته هفدهم موفق شدند با 2 گل تراکتورسازی تبریز را شکست دهند؛ در این دیدار تراکتوری ها حملات زیادی به سمت دروازه پرسپولیس داشتند که هیچ کدام آن ها ثمری نداشت. مدافع پرسپولیس با عملکد فوق العاده خود در این دیدار حساس مانع باز شدن دروازه تیمش شد و یکی ار موثرترین بازیکنان پرسپولیس بود. سرخ پوشان با 40 امتیاز صدرنشین و فولاد با 31 امتیاز در تعقیب آن هاست.

غزت الله پورغاز (سپاهان)

شاگردان کرانچار در دیدار با پدیده روز بسیار خوبی داشتند و موفق شدند چهار گل به ثمر برسانند؛ سپاهان در دیدار رفت برابر پدیده شکست 4 بر صفر و سنگینی را تحمل کرد؛ اما در دیدار برگشت توانست با ثبت چهار گل این شکست را جبران کند تا نوید نیم فصل درخشانی را به هواداران بدهد؛ در این میان پورغاز یکی از کلیدی ترین مهره های کرانچار محسوب شد.

محمد ستاری(ذوب آهن)

ذوبی ها موفق شدند با یک گل در خانه حریف به پیروزی برسند و سه امتیاز این دیدار را کسب کنند. ستاری، دفاع چپ امیر قلعه نویی در این دیدار عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت و بارها مانع کار مهاجمان گسترش شد و در نهایت تعویض‌های طلایی قلعه‌نویی جواب داد؛ رجب‌زاده سانتر کرد و عباسی با ضربه سر گل زد تا سه امتیاز ذوب با این دو بازیکن تعویضی و مدافع 6 دانگش رقم بخورد.

* هافبک ها:

امبد ابراهیمی(استقلال)

شاگردان شفر با درخشش امید ابراهیمی موفق شدند پیروزی پرگلی را کسب کنند. ابراهیمی با پاس در عمق های بی تقص خود بارها مهاجمان تیمش را در موقعیت گلزنی قرار داد و تاثیر زیادی در روند بازی داشت. ابراهیمی به خوبی هم تیمی هایش را تغذیه می کرد تا دورازه حریف را باز کنند؛ همچنین موفق شد یک پاس گل هم بدهد تا در کنار همه تلاش هایش در این دیدار در فهرست برترین ها قرار بگیرد.

علی کریمی(سپاهان)

سپاهان با 4 گل موفق شد از سد پدیده مشهد بگذرد؛ در این دیدار شاگردان زلاتکو عملکرد خیلی خوبی داشتند و با انسجام موفق شدند انتقام بازی رفت را بگیرند. کریمی بازیکن جوان و تاثیر گذار این دیدار بود و تیم به خوبی رهبری کرد. وی در دو گل تیمش هم به طور غیر مستقیم اثرگذار بود.

میلاد جهانی و لوسیانو پریرا (صنعت نفت آبادان)

کسب پیروزی پس از شکست سنگین مقابل استقلال در تهران، تنها چیزی بود که نفتی های آبادان را در هفته هفدهم لیگ راضی می کرد. این اتفاق برای صنعت به بهترین شکل رخ داد. در جریان بازی روز گذشته صنعت نفت مقابل سایپا، میلاد جهانی پس از تعویض کرار جاسم به دلیل مصدومیت یکی از بهترین های خط میانی تیمش بود و توانست بازی فوق العاده ای از خود به نمایش بگذارد.در شرایطی که بازی در نیمه اول با نتیجه تساوی در حال اتمام بود، حرکت زیبای جهانی از بین هافبک های سایپا و یک و دوی او با لوسیانو پریرا، با یک ضربه تماشایی از پشت محوطه جریمه همراه شد که دروازه اخباری را به زیبایی باز کرد. این گل که موتور نفتی ها را برای پیروزی پرگل روشن کرد، به همراه چند حرکت زیبا روز میلاد جهانی را ساخت و شماره 9 نفتی ها را به یکی از ارکان اصلی این برد پراهمیت تبدیل کرد.

* مهاجمان:

حسن بیت سعید( فولاد خوزستان)

هنوز هیچ کس نمی‌ داند چرا بازیکنی با کیفیت حسن بیت سعید در تیم استقلال به موفقیت لازم نرسید؛ اما ستاره سابق استقلال خوزستان که با امید درخشش بیشتر به جمع آبی های تهران پیوسته بود اسیر شرایط ویژه این تیم در این فصل شد و تنها نیم فصل در جمع آبی‌پوشان دوام آورد. با این حال و در شرایطی که پیش‌بینی های منفی علیه بیت سعید در اوج بود او با پوشیدن پیراهن تیم فولاد دوباره به همان فرم سابق برگشته و در یک بازی 90 دقیقه دو بار دروازه نفت تهران را باز کرد. بیت سعید که فوتبال خود را مدیون تیم فولاد است احتمالا در این تیم احساس آسودگی و امنیت بیشتری دارد و به همین جهت به سادگی می‌ تواند فرم سابق خود را نشان بدهد. بیت سعید در دو، سه فصل گذشته همواره جز بهترین های فوتبال ایران بوده و در بازی دیروز نیز نشان داد که حرکت به این سمت را در نیم فصل دوم آغاز کرده است.

یونس شاکری(سیاه جامگان)

یونس شاکری مهاجم بلندقامت تیم مشکی پوشان که به نظر در دوران نزولی فوتبال خود قرار گرفته بود، با حضور ناگهانی رضا عنایتی و بازگشت به تیم سیاه جامگان در دیدار این هفته مقابل سپیدرود رشت دو گل حساس به ثمر رساند تا بدون هیچ حرف و حدیثی در تیم هفته ورزش سه قرار بگیرد. شاکری در مسابقه دیروز که حساس و 6 امتیازی تلقی می‌ شد با دو گلی که روی فرصت طلبی به ثمر رساند، تبدیل به چهره اصلی تیمش شد تا رضا عنایتی نیز در پایان بازی به شدت از او تعریف کند. به گفته عنایتی شاکری یک بازیکن روحی روانی است و باید ذهنش را برای بازی و درخشش آماده کند. حالا باید دید این بازیکن روحی روانی توانایی درخشیدن را دارد یا نه.

* سرمربی: زلاتکو کرانچار

*نیمکت ذخیره ها: ابراهیم عالمه، محمد نژادمهدی، مسعود ابراهیم زاده، کمال الدین کامیابی نیا، داریوش شجاعیان، رسول نویدکیا، علی علیپور.

601

کد خبر: 891040

وب گردی

وب گردی