کریس رونالدو، بهترین بازیکن سال 2017 ورلدساکر

کریستیانو رونالدو، فوق ستاره رئال مادرید از دیدگاه مجله ورلد ساکر به عنوان بهترین بازیکن سال 2017 انتخاب شد.

به گزارش ایسکانیوز، رونالدو که پیش از این، عناوین فیفا د بست و توپ طلا را برای عنوان بهترین بازیکن سال 2017 دریافت کرده بود، حال از سوی ورلد ساکر به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. زین الدین زیدان نیز به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شد.

رونالدو در فینال چمپیونزلیگ موفق شد دو گل به ثمر برساند تا یووه 4-1 شکست بخورد. بدین ترتیب رئالی ها به اولین باشگاهی تبدیل شدند که از عنوان قهرمانی خود در چمپیونزلیگ دفاع کرده اند. رونالدو با کسب توپ طلای پنجم به مسی رسید و از این جهت او و مسی رکورد دار هستند. او در فهرست ورلد ساکر موفق شد 715 رای را به خود اختصاص دهد.

در رده دوم لیونل مسی قرار گرفته که نتوانست دستاورد خاصی در طول سال داشته باشد، هر چند که در گلزنی بهتر از رونالدو کار کرد. او 663 رای را به خود اختصاص داد و در رده دوم فهرست قرار گرفت. پس از مسی، نیمار با 437 رای قرار گرفته است. او نیز فصلی درخشان با بارسا پشت سر گذاشت و سپس راهی پاری سن ژرمن شد و در این تیم نیز نمایش های بسیار خوبی داشت.

پس از نیمار، لوکا مودریچ با 237 رای توانسته در رده چهارم قرار بگیرد. مودریچ نیز از عوامل اصلی موفقیت رئال و کسب 5 جام در طول سال 2017 شد و به عنوان چهارمین بازیکن بزرگ سال از سوی ورلد ساکر انتخاب شد.

جیجی بوفون نیز که آخرین فصل خود را پشت سر می‌گذارد، توانست با کسب 205 رای، عنوان پنجمی را به دست آورد. ادامه فهرست به شرح زیر است:

هری کین (تاتنهام – انگلیس)- 181 رای

رابرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ – لهستان) – 162 رای

کوین دی بروین (منچسترسیتی – بلژیک) – 152 رای

تونی کروس (رئال مادرید – آلمان) – 146 رای

سرخیو راموس (رئال مادرید – اسپانیا) 143 رای

زین الدین زیدان، سرمربی رئال مادرید با کسب 42 رای به عنوان بهترین سرمربی جهان انتخاب شد. او با رئال موفق به کسب قهرمانی در لالیگا و چمپیونزلیگ شده بود و افتخارات فراوانی کسب کرد. پپ گواردیولا که در سال گذشته با سیتی موفق به کسب جام نشده بود، با کسب 8 رای دومین مربی برتر جهان شد . تیته، سرمربی برزیل که تیمش به عنوان اولین تیم راهی جام جهانی شد، با 5 رای در رده سوم قرار گرفت. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی کشورمان نیز با کسب 1 رای در رده نهم قرار گرفت.

رئال مادرید با کسب 57 رای در صدر جدول تیم‌ها قرار گرفت. همچنین تیم ملی کشورمان با کسب 2 رای در کنار آلمان، برزیل، ایسلند و موناکو به عنوان دومین تیم برتر جهان انتخاب شد.

606

کد خبر: 891052

وب گردی

وب گردی