اقساط هواپیماهای نو  توسط هما پرداخت می‌شود

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در رابطه با پرداخت اقساط هواپیماهای خریداری شده گفت: اقساط معمولا سه ماه به سه ماه پرداخت می شود و هواپیما وثیقه وام است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اصغر فخریه کاشان در حاشیه مراسم ورود دو فروند هواپیمای ای تی آر به کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که منابع مالی تامین هواپیما چگونه انجام می شود و پرداخت اقساط به چه صورتی است اظهار کرد سه منبع برای تامین خرید هواپیما داریم که یکی از آن ها وام صندوق توسعه ملی(350 میلیون دلار)، منبع دوم فروشندگان که متعهد هستند تامین مالی برخی از هواپیماها را به عهده بگیرند و منابع سوم هم شرکت های لیزینک هستند.

او با بیان این که تاکنون هشت فروند هواپیمای ای تی آر وارد کشور شده و 12 هواپیمای باقیمانده سال 2018 وارد کشور می شود تصریح کرد تامین منابع مالی این 12 هواپیما به عهده فروشندگان است.

او در عین حال گفت: به طور همزمان در حال مذاکره با شرکت های لیزینگ هستیم تا تامین مالی بخشی از 12 هواپیمای ای تی آر را با شرایط مطلوب تر به عهده بگیرند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در رابطه با اقساط هواپیماهای خریداری شده گفت: اقساط معمولا سه ماه به سه ماه پرداخت می شود و هواپیما وثیقه وام است.

به گفته او دولت در مورد تامین مالی و بازپرداخت وام هواپیماها هیچ تضمینی نمی دهد و تامین مالی با اتکا به درآمدهای هما صورت می گیرد.

او افزود: ایرباس فاینانس 3 هواپیما رو پذیرفته و بوئینگ هم فاینانس 8 فروند هواپیمای رو تامین خواهد کرد.

402

کد خبر: 891065

وب گردی

وب گردی