مهمترین مولفه‌های قدرت در نظام اسلامی مردم با ایمان هستند

تولیت آستان قدس رضوی مهمترین مولفه‌های قدرت در نظام اسلامی را مردم با ایمان دانست و گفت: کشورهای استکباری مولفه قدرت و امنیت ملی را ظلم، سلاح، قدرت نظامی، اقتصادی و مالی و برخی کشورها این مهم را وابستگی به قدرت‌های استکباری می‌دانند درحالی که مهمترین مولفه امنیت ملی و قدرت در نظام اسلامی ایران مردم با ایمان و ولایت است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم گرامیداشت حماسه عظیم 9 دی‌ در مصلی جمعه بوشهر، با بیان اینکه نهم دی‌ماه یوم‌الله است، اظهار داشت: ایامی که جلوه قدرت لایزال الهی و امداد خداوند در آن آشکار می‌شود به عنوان یوم‌الله شناخته می‌شود. 9 دی 88 با اراده ذات حضرت باری‌تعالی در شکل امواج خروشان ملت مصمم محقق شد؛ در روز 9 دی قدرت و امداد الهی با خروش مردم نمایان شد بنابراین این روز باید گرامی داشته شود.

تولیت آستان قدس رضوی مهمترین مولفه‌های قدرت در نظام اسلامی را مردم با ایمان دانست و تصریح کرد: کشورهای استکباری مولفه قدرت و امنیت ملی را ظلم، سلاح، قدرت نظامی، اقتصادی و مالی و برخی کشورها این مهم را وابستگی به قدرت‌های استکباری می‌دانند درحالی که مهمترین مولفه امنیت ملی و قدرت در نظام اسلامی ایران مردم با ایمان و ولایت است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه قدرت مردم ایران اسلامی سبب تنازل دشمن و عقب‌نشینی آنان در عرصه‌های گوناگون شده است، افزود: مردم ایران اهل پایداری و مقاومت، هوشیاری، حرکت، اقدام و بصیرت هستند و این مولفه‌ها سبب ناامیدی و شکست دشمنان شده است.

وی، با بیان اینکه دو مولفه بصیرت و ولایت‌مداری مردم در عرصه فتنه‌انگیزی جامعه اسلامی را مصون نگه داشت، تاکید کرد: بصیرت و ولایت‌مداری نقش مهم و تاثیرگذاری در هدایت انسان برای رسیدن به سعادت دارد و کسی که بصیرت نداشته باشد، ندانسته تابع دشمن می‌شود. بصیرت نه تنها انسان را هدایت می‌کند بلکه سبب تمایز دوست از دشمن می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه کسانی که بصیرت‌ داشتند داعش و تکفیری‌ها را به‌موقع شناختند، گفت: کسانی که دارای بصیرت بودند متوجه شدند که پشت سر داعش و گروه‌های تکفیری رژیم صهیونیستی، استکبار جهانی و آمریکا است.

وی با بیان اینکه فتنه راه و مسیر انسان را غبارآلود می‌کند تصریح کرد: در پی بروز فتنه و غبارآلودشدن مسیر انسان، شناخت راه سخت و مشکل می‌شود و تنها کسانی از این راه سربلند بیرون می‌آیند که دارای بصیرت باشند.

تولیت آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه در فتنه 88، اعتماد مردم نشانه گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: فتنه‌گران در سال 88 با اهداف جداکردن مردم از نظام و کاستن اعتماد مردم، طرح تقلب در انتخابات را مطرح کردند و سرمایه مهم اجتماعی مردم نشانه گرفتند.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه دشمنان در منطقه فتنه تکفیری و داعش و در کشور فتنه 88 ایجاد کردند، گفت: دشمنان داخلی و خارجی، فتنه در منطقه و داخل کشور را راه‌اندازی کردند تا مردم را از اسلام و اعتقادشان دور کنند.

وی، حضور حماسی ملت ایران در دی ماه 88 را سبب خاموش‌شدن آتش فتنه در ایران دانست و گفت: در این روز ملت ایران با بصیرت به منویات رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و با انسجام و وحدت به فتنه خاتمه دادند. 9دی جلوه بصیرت مردم و میثاق امت با ولایت است؛ ملت ایران در 9 دی‌ با حضور حماسی به جریان فتنه پایان داد و سبب ناامیدی و مایوس‌شدن دشمنان شد.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه دشمن فتنه جدیدی طراحی و اجرا کرده است، خاطر نشان کرد: دشمن مترصد این است که از هر فرصتی برای ایجاد فتنه استفاده کند و علیه ملت هجوم برده شود که این مهم در جنگ نرم و سخت علیه ایران مشاهده شده است.

وی، با تاکید بر مقابله با فتنه جدید دشمن افزود: مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند باید حتما این گره‌های مردم گشوده شود و مشکلات معیشتی مردم حل و فصل شود. دولت باید به‌گونه‌ای در حل مشکلات اقتصادی و کسب و کار مردم عمل کند که مردم روزبه‌روز احساس کنند مشکلات آن‌ها کاهش یافته است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر لزوم عملیاتی‌شدن اقتصاد مقاومتی بیان کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی جناح و گروه نمی‌شناسد؛ باید مشکلات اقتصادی، معیشتی و کسب و کار مردم برطرف شود. همه مردم انتظار دارند اقدام عملی در حل مشکلات اقتصادی صورت گیرد. دشمنان و فتنه‌‌گران می‌خواهند با سوارشدن بر مطالبات به‌حق مردم فتنه جدید راه‌اندازی کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر وحدت ملی و رفع مشکلات مردم افزود: رئیس‌جمهور بی‌ادب و بداخلاق آمریکا دیروز ملت ایران را تروریست نامید و امروز ادعای طرفداری از مردم ایران می‌کند. دشمنان گره کسی را تا حالا باز نکرده‌اند بلکه با توکل بر خدا و توانایی‌های مردم مشکلات حل می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه فتنه جدیدی از سوی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و دشمنان داخلی طراحی شده است، تاکید کرد: ملت ما اجازه نمی‌دهد خواسته‌های به حق آنان مورد سوءاستفاده دشمن قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دشمنان به خشم و لبخند ملت ایران نگاه نمی‌کنند، بیان کرد: همدلی و همگامی ملت ایران در عرصه‌های گوناگون سبب شکست دشمن شد به‌گونه‌ای که سردار بزرگ اسلام قاسم سلیمانی، نابودی داعش را اعلام کرد و این نشان از اقتدار، صلابت ، عزت و توانمندی ملت ایران است.

حجت‌الاسلام رئیسی با قدردانی از مردم استان بوشهر در عرصه‌های مختلف انقلاب و ولایت‌مداری بیان کرد: مردم این دیار همواره ولایت‌مدار بودند و با مقابله با دشمنان آنان را ناامید و مایوس کردند.

901

کد خبر: 891101

وب گردی

وب گردی