تأمین سرویس دانش‌آموزان مناطق روستایی بر عهده بخشداری‌ و سازمان راهداری است

رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس گفت: خوشبختانه 5 نفر از دانش‌آموزان حادثه واژگونی مینی‌بوس در محور بیرجند‌ ـ موسویه ترخیص شده‌اند و حال 5 نفر دیگر مساعد است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس محمدرضا ولی‌زاده رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس در خصوص حادثه واژگونی مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان در محور بیرجند‌ـ موسویه اظهار داشت: این حادثه برای دانش‌آموزان یکی از روستاهای شهر قائن که در دبیرستان شبانه‌روزی متوسطه اول حضرت زهرا(س) تحصیل می‌کردند اتفاق افتاده که خوشبختانه 5 نفر از دانش‌آموزان ترخیص شده‌اند و حال 5 نفر دیگر مساعد است که 2 نفر آنها به دلیل کوفتگی و 3 نفر به دلیل ترس و فشار روانی ناشی از تصادف هنوز بستری هستند.

وی افزود: این حادثه به دلیل سرعت بالای راننده مینی‌بوس اتفاق افتاده و مراقب سرویس هم در خودرو حضور نداشته است.

ولی‌زاده تصریح کرد: این خودرو توسط والدین دانش‌آموزان تهیه شده و توسط آموزش و پرورش تأیید نشده است.

رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس با اشاره ماده 11 دستورالعملی که در رابطه با حمل و نقل دانش‌آموزان بین وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و آموزش و پرورش تنظیم شده است، گفت: تأمین خودروهای دانش‌آموزان در مناطق روستایی بر عهده بخشداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و باید خودروهای مورد نیاز را تأمین کند اما متأسفانه در سراسر کشور خودروهای لازم در اختیار آموزش و پرورش قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: برای تأمین خودرو مناطق روستایی به وزارتخانه‌های کشور و راه، نامه فرستادیم؛ چند هفته پیش هم یک وانت حامل دانش‌آموزان در سیستان و بلوچستان واژگون شد؛ آموزش و پرورش حتی گاهی پول سرویس را به دلیل تأمین نشدن خودرو توسط نهادهای متولی، به والدین دانش‌آموزان می‌دهد.

ولی‌زاده تأکید کرد: لازم است نهادهای متولی هرچه سریع‌تر برای تأمین جان دانش‌آموزان روستایی همکاری لازم را با آموزش و پرورش به عمل آورند.
706

کد خبر: 891113

وب گردی

وب گردی