50 درصد منطقه 9 بافت فرسوده است

شهردار منطقه 9 با اشاره به طرح تفصیلی و جامع شهری در منطقه گفت: 21 هزار پارسل مسکونی(بلوک یا یک واحد ساختمانی ) در منطقه وجود دارد که از این تعداد حدود 11 هزار پارسل نزدیک 50 درصد دارای بافت فرسوده هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، سید علی مفاخریان با اشاره به طرح تفصیلی و جامع شهری در منطقه گفت: 21 هزار پارسل مسکونی وجود دارد که از این تعداد حدود 11 هزار پارسل نزدیک 50 درصد دارای بافت فرسوده هستند.

شهردار منطقه 9 با بیان اینکه نوسازی 11 هزار پارسل توسط شهرداری یا دولت و به صورت مستمر انجام شود، بسیار زمان بر خواهد بود، افزود: همچنین این موضوع در کنار هزینه های زیادی که برای این سازمان ها به وجود می آورد، هزینه و انرژی زیادی را نیز متحمل می کند.

وی در خصوص اینکه بدین ترتیب نیازمند بسته های تشویقی ویژه برای نوسازی بافت های فرسوده هستیم، اظهار کرد: در این باره به کمک اعضای شورای شهر و شهرداری تهران در حال رایزنی هستیم که بتوانیم بسته های تشویقی ویژه را در محلاتی که دارای بافت فرسوده هستند، فعال کنیم.

مفاخریان با اشاره به برگزاری همایشی برای دعوت و جذب سرمایه گذاران و بهترین سازندگان شهر تهران در منطقه تصریح کرد: در این همایش وجود قطعات دانه درشتی که امکان سرمایه گذاری را فراهم می کنند و بسته های تشویقی که در این زمینه وجود دارند را به این افراد معرفی می کنیم.

شهردار منطقه 9 با ابراز امیداری از اینکه این همایش در سرمایه گذاری و تجمیع ریزدانه اثرگذار باشند، خاطر نشان کرد: در این همایش می توانیم انگیزه لازم را به سازندگان خوب تهرانی معرفی کنیم تا این دوستان بتوانند در زمینه های سرمایه گذاری در منطقه نه وارد شوند و از این فرصت برای رونق ساخت و ساز استفاده کنیم.
706

کد خبر: 891129

وب گردی

وب گردی