دو‌قطبی‌کردن جامعه مشکلی را برطرف نمی‌کند

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر این نکته که دولت وظیفه مضاعف برای کاهش مشکلات مردم دارد، گفت: دو‌قطبی‌کردن جامعه و مطرح‌کردن مسائل سیاسی و جناحی، مشکلی از جامعه برطرف نمی‌کند بلکه بر مشکلات می‌افزاید.

به گزارش ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در نشست طلاب و فعالان فرهنگی اجتماعی استان بوشهر با گرامیداشت نهم دی‌ماه، این روز را در تاریخ انقلاب اسلامی از ایام مهم و سرنوشت‌ساز دانست و اظهار داشت: در فتنه سال 88 دشمنان دنبال سرنگونی نظام و ناامید‌کردن مردم بودند که حضور حماسی مردم در 9 دی تمام ترفندهای آنان را خنثی کرد.

تولیت آستان قدس رضوی به بحث آسیب‌های اجتماعی پرداخت و با قدردانی از تلاش حوزه‌های علمیه استان بوشهر در بررسی مشکلات آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: باید در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان به ویژه جوانان بیشتر بهره برده شود.

وی، با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادهای غیر دولتی، نخبگی، مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: علاوه بر اقدامات قانونی و وظیفه‌ای دولت باید از ظرفیت مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره برده شود.

حجت‌الاسلام رئیسی، مقاومت، ایستادگی و ولایت‌مداری را از شاخصه‌های مهم مردم استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود ظرفیت بالای جوانان توانمند و ولایت‌‌مدار در استان بوشهر باید از این مجموعه در عرصه با مقابله با آسیب‌ها استفاده و نتایج این طرح‌ها به‌عنوان الگو به دیگر استان‌ها منتقل شود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه روحیه استکبا‌رستیزی مردم استان بوشهر به سال‌ها پیش بر می‌گردد تصریح کرد: روحیه ایستادگی و مقاومت رئیسعلی دلواری در استان بوشهر از قبل‌ها نهادینه شده و وجود شهدایی شاخص و سردارانی به نام نشان از خطر پذیری مردم استان بوشهر در مقابل دشمنان است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی قبل از اینکه انقلاب سیاسی و اقتصادی باشد یک انقلاب فرهنگی است افزود: فرهنگ انقلاب اسلامی از فرهنگ عاشورا گرفته شده و زیبنده نیست دغدغه آسیب‌های اجتماعی در نظام اسلامی ایران داشته باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، معیشتی و آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است گفت: در این راستا برای حل مشکلات یاد شده به‌‌ویژه آسیب‌های اجتماعی باید حس مسئولیت پذیری در مردم افزون شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر این نکته که دولت وظیفه مضاعف برای کاهش مشکلات مردم دارد، افزود: دو‌قطبی‌کردن جامعه و مطرح‌کردن مسائل سیاسی و جناحی، مشکلی از جامعه برطرف نمی‌کند بلکه بر مشکلات می‌افزاید.

وی از راه‌اندازی حوزه مشاوران جوانان و خانواده در آستان قدس رضوی(ع) خبرداد و خاطر‌نشان کرد: در این عرصه مشاوره در داخل و بیرون حرم به افراد مختلف ارائه می‌شود که برای تحکیم بنیان خانواده واحدی در این نهاد تشکیل می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه توانمندی و قابلیت حل مشکلات توسط مردم را باید باور کرد، گفت: نقش‌آفرینی مردم در گشودن گره‌ها و مشکلات جامعه بسیار مهم و اثرگذار است که باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

حجت‌الاسلام رئیسی، از اعزام نیروهای کمک رسان آستان قدس رضوی(ع) به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبرداد و تصریح کرد: نیروهای امام رضایی‌ هفته‌هاست که خیمه خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان در مناطق محروم کرمانشاه برپا کرده‌اند که رضایت‌مندی مردم آسیب دیده در پی داشته است.

وی، با بیان اینکه فتنه جدیدی توسط معاندان نظام اسلامی طراحی شده است، گفت: فتنه جدید که آمریکا و دشمنان طراحی کرده‌اند مانند گذشته نیست چراکه مردم با بصیرت ضمن شناخت فتنه در مقابل تمام فتنه‌ها ایستاده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه همه باید دارای بصیرت دینی و انقلابی برای مقابله با فتنه‌گران باشند، گفت: امیدواریم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل و فتنه‌گران به‌زودی رو سیاه می‌شوند.

900

کد خبر: 891241

وب گردی

وب گردی