طراح هوشمند به بازار آمد!

مخترع جوان خوزستانی توانست با کمک هوش مصنوعی دستگاه "طراح هوشمند" ایرانی را بسازد که با تشخیص به صورت خودکار، هوشمندانه و حرفه ای به طراحی های کاربردی و صنعتی می پردازد.

به گزارش ایسکانیوز،هوش مصنوعی یک فناوری انقلابی محسوب می شود و می تواند در زندگی بشر کاربردهای مثبت زیادی در زمینه های گوناگون داشته باشد که شامل محافظت از حیات وحش، تشخیص بیماری ها، امداد و نجات، امنیت سایبری، کمک به افراد ناتوان و سایر موارد می شود. عبدالکریم قیطانی فرد مخترع جوان و مدیر عامل شرکت لوتوس آذین دز خوزستان، با کمک هوش، مصنوعی موفق به طراحی و ساخت دستگاه " طراح هوشمند " برای اولین بار در جهان شده است که می تواند در زمینه های طراحی کمک شایانی به طراحان صنعتی باشد .

مهندس قیطانی در مورد اختراع جدید خود گفت: طرح های زیبا، امروزه اهمیت بسیار بالایی برای انسان ها دارد و از آنجایی که طراحی مورد کاربرد در صنعت بسیار وقت گیر و پرهزینه است به همین منظور دستگاه "طراح هوشمند" را طراحی و ساختیم و قرار است به زودی این سیستم هوشمندی را به بازار ارائه دهیم تا به طراحان صنعتی کمک شایانی انجام دهد.

این مخترع جوان در مورد کاربرد طرح خود گفت: از آنجا که این طرح از هوش مصنوعی استفاده می کند می تواند با تشخیص زیبایی ها به صورت خودکار، هوشمندانه و حرفه ای به طراحی های کاربردی و هنری مانند نقشه کشی ساختمان، تزئینات وابسته به معماری، قالی بافی، مد و لباس، صنعت نساجی، صنایع دستی، حتی نقاشی یا هر آنچه که نیازمند نقوش و طرح های کاربردی زیبا شناختی باشد بپردازد.

وی افزود: به عنوان مثال در موضوع طراحی فرش؛ کلیه نقوش از پیش برای سیستم تعریف و برنامه نویسی شده است که این سیستم هوشمند به صورت خودکار چندیدن طرح فرش را با توجه به مسائل زیبا شناختی خلق کرده و ارائه می دهد و از مهمترین و جالب ترین ویژگی های این سیستم هوشمند همان شبیه سازی کارکرد تشخیص و خلق زیبایی ها بر اساس سیستم عصبی انسان می باشد.

مدیر عامل شرکت لوتوس آذین دز در مورد نداشتن نمونه مشابه در جهان گفت: طراح هوشمند یک اختراع کاملا ایرانی است که هیچ گونه نمونه خارجی در جهان ندارد و از آنجایی که این هوش مصنوعی قادر به خلق ده ها طرح به صورت همزمان در یک موضوع خاص خواهد بود، می تواند معنای صرفه جویی زمانی را در طراحی با واقعیت پیوند دهد، از طرفی دیگر طراح هوشمند قادر به تشخیص شباهت های طرح های خود بوده و به گونه ای می تواند هزاران طرح را خالی از هرگونه شباهتی در یک موضوع خلق کند.

وی در پایان گفت: این اختراع قرار است به زودی برای اولین بار در جهان در قالب چاپگرهای هوشمند، قطعات سخت افزاری و نرم افزارها به بازار ایران عرضه شوند.

204

کد خبر: 891326

وب گردی

وب گردی