هوای تهران همچنان برای گروه های حساس، ناسالم است/ پیش بینی افزایش غلظت آلاینده دراکثر مناطق پایتخت

بررسی های شاخص کیفی هوای دیروز تهران در ساعت 8 صبح دهم آذر ماه در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران شاخص کیفی هوای تهران در روز شنبه در ساعت 8 و 11 صبح به ترتیب 114 و 115 و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار داشت.میزان ذرات معلق هوا در ساعت 14 روز گذشته از مرز هشدار گذشت و با شاخص 157 در شرایط ناسالم برای تمامی گروه های جامعه قرار گرفت.

براساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، انتظار می رود امروز با افزایش غلظت آلاینده ها ، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در آستانه شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه قرار گیرد.

روز گذشته کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست احمد تواهن جانشین رییس کمیته آلودگی هوا و سرپرست معاونت عمرانی استانداری تهران تشکیل جلسه داده تا در زمینه تعطیلی مدارس تصمیم گیری شود. این کارگروه تصمیم گرفتند مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی استان تهران به‌ جز شهرستان های دماوند، فیروزکوه و پردیس یکشنبه دهم دی تعطیل شده و طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا شود.

گفتنی است فروش طرح ترافیک تا پایان امروز ممنوع اعلام شد همچنین توقف فعالیت های عمرانی و فعالیت کارخانه‌های آلاینده‌ساز و تردد کامیون ها به‌جز کامیون های حامل زباله و سوخت در سطح شهر بخشی از مصوبات این کارگروه بوده است.

نمودار زیر بیانگر شاخص بر خط کیفیت هوای تهران طی روز گذشته است:

با توجه به نمودار شاهد افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون از ساعات بامدادی روز گذشته هستیم.میزان این ذرات در ساعت 17 روز گذشته از مرز هشدار فراتر رفت و کیفیت هوای تهران با شاخص 152 در شرایط ناسالم برای تمامی افراد جامعه قرار گرفت.

گفتنی است شاخص کیفی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به هشت صبح امروز 140 و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد.

بر اساس این گزارش، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 140، میزان ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 93و میزان منواکسید کربن در هوا 48 است.

701

کد خبر: 891344

وب گردی

وب گردی