خاطره حاتمی: قطار نمایشی از وصال و فرا غ است

بازیگر سریال «کیمیا» معتقد است که اصلی ترین لازمه های هنری را در قطار می توان دید و به نوعی فاصله، وصال و فراغ را در آن شاهدیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن، حاتمی بازیگر سینما و تئاتر پرسپکتیو، حس نوستالژیک و لوکیشن قطار و راه آهن را برای خود جذاب دانست و گفت: به نظرم کسی در میان هنرمندان نیست که بگوید قطار برای وی جذابیتی ندارد چون که اصلی ترین لازمه های هنری را در قطار می توان سراغ گرفت.

وی به استفاده از لوکیشن قطار و ایستگاه های راه آهن در بسیاری از فیلم های ایران و جهان اشاره کرد و بیان داشت: حتی در تاریخ سینما؛ فیلم های صامت نیز به این موضوع بها می دادند و اولین فیلمی که روی پرده رفت به نمایش بیرون آمدن قطاری از تونل اختصاص داشت که چنان آن صحنه طبیعی بود که بسیاری از مردم با تصور اینکه قطار به سمت آن ها می آید، صندلی خود را ترک کردند.

بازیگر سریال کیمیا ادامه داد: خیلی از سکانس های تأثیر گذار فیلم ها در این لوکیشن اتفاق افتاده است و به نظرم در قطار فاصله، وصال و فراغ را می توانیم نشان دهیم.

حاتمی به دشواری های فیلمسازی کوتاه در مقایسه با فیلم بلند اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه کارگردان باید در زمانی کمتر از 20 دقیقه حرف خود را بزند کاری بسیار مشکل است. در فیلم بلند، فیلمساز در مدت زمان زیادی فرصت پرداختن به داستان را دارد اما در فیلم کوتاه موجز گویی اصل اساسی است که باید رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال فیلمسازان از سینمای کوتاه، باید کاری کنیم که علاوه بر جشنواره ها، در طول سال، اکران های ویژه تری را برای آن داشته باشیم. به نظرم خیلی عجیب است که با فعالیت بی شمار فیلمسازان و برگزاری جشنواره های بسیار نتوانسته ایم ساماندهی را در حوزه فیلم کوتاه بوجود آوریم.

این بازیگر سینما، جشنواره ها را بسیار آموزنده و تمرینی برای فیلمسازی بلند خواند و تصریح کرد: وقتی در یک مکانی منتقدان و سایر فیلمسازان جمع می شوند، نکاتی مطرح می شود و کمک می کند تا فیلمساز ایرادات خود را هر چه بهتر بشناسند و در جهت رفع آن ها بر آید.

مهلت ارسال آثار دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن تا 10 دی ماه تمدید شد و آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر این جشنواره اسفند ماه 96 در تهران برگزار می شود.

503

کد خبر: 891360

وب گردی

وب گردی