استاندار هرمزگان: شهدا از سرمایه‌های عظیم میهن اسلامی هستند

استاندار هرمزگان شهدا را از سرمایه‌های عظیم میهن اسلامی برشمرد و گفت: باید با برگزاری کنگره و برنامه‌های مختلف و متنوع، راهی که شهدای عزیز آغاز کردند را برای نسل جدید تبیین کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون همتی در نشست ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای استان هرمزگان با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی، اظهار داشت: مردم فهیم ایران اسلامی همان طور که در ۹ دی سال ۸۸ توطئه‌های دشنان را خنثی کردند، امروز هم حضوری گسترده در شهرهای مختلف ایران در مراسم بزرگداشت ۹ دی داشتند و مشت محکمی بر دهان دشمنان زدند.

وی ادامه داد: باید خداوند متعال را برای داشتن چنین مردمی شکرگزار باشیم و از هوشیاری مردم و حضور آنها در صحنه‌های گوناگون تجلیل و قدردانی کنیم. مردم ایران اسلامی ثابت کرده‌اند هر زمان دشمن می‌خواهد در کشور رخنه و توطئه کند، با آن مقابله و آن را خنثی خواهند کرد.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود شهدا را از سرمایه‌های عظیم میهن اسلامی برشمرد و بیان داشت: باید با برگزاری کنگره و برنامه‌های مختلف و متنوع، راهی که شهدای عزیز آغاز کردند را برای نسل جدید تبیین کنیم.

همتی با بیان اینکه جریان خروشان ایثار و شهادت لازمه تدام راه انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: هرجا روحیه ایثار و از خودگذشتگی داشته‌ایم، موفق بوده‌ایم و برگزاری کنگره شهدا در این زمینه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مهم است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اضافه کرد: برای برگزاری مناسب کنگره ملی شهدای استان هرمزگان در بهمن ماه سال ۹۷ باید از هم اکنون براساس مسئولیت‌های تعیین شده، کارها آغاز و کمیته‌های تعیین شده به طور منظم تشکیل جلسه دهند و محتوای مناسب برای کنگره را آماده کنند.

همتی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در برگزاری این کنگره پشتیبانی و همکاری لازم را داشته باشند تا کنگره بزرگی در شان شهدا و مردم استان با عظمت و شکوه مناسب برگزار شود.

وی خواستار ثبت و انتشار آثار و زندگینامه شهدای استان هرمزگان به عنوان تاریخ و فرهنگ ایثار و شهادت این استان شد و عنوان کرد: مردم هرمزگان نقش برجسته‌ای در دوران دفاع مقدس داشته‌اند و این استان شهدای شاخصی را از جمله در آب‌های نیلگون خلیج فارس تقدیم کرده است که لازم است به خوبی با استفاده از فرصت کنگره شهدا آنان را معرفی کنیم.

901

کد خبر: 891408

وب گردی

وب گردی