مذاکره با چند خودرو ساز معتبر جهان برای طراحی پلت فرم جدید/جلسه ویژه مدیران سایپا برای تعیین تکلیف تولید پراید

مدیرعامل سایپا، از مذاکره با چند خودرو ساز معتبر جهان برای طراحی پلت فرم جدید خبرداد و گفت: این پلت فرم منعطف خواهد بود و می توان انواع خودرو از محصولی در کلاس پراید تا سی یو وی ها را پوشش داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محسن قاسم جهرودی مدیرعامل سایپا از جلسه ویژه مدیران این شرکت خودروسازی برای تعیین تکلیف تولید پراید خبر داد.

مدیرعامل سایپا در خصوص تولید خودروهای جدید در این گروه گفت: درحال حاضر بین محصولات گروه سایپا پیوستگی وجود ندارد و بعد از پراید که در محدوده قیمتی 20 میلیون تومان است محصول بعدی ما در محدوده قیمتی 50 میلیون قرار دارد و ما نمی توانیم مشتری را نگه داریم.

جهرودی افزود: چیدمان محصولات سایپا نقص دارد و ما در تلاشیم با یک برنامه مدون محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنیم تا همه محدوده قیمتی و کل نیاز مشتریان را پوشش دهد.

او از مذاکره با چند خودرو ساز معتبر جهان برای طراحی پلت فرم جدید خبرداد و گفت: این پلت فرم منعطف خواهد بود و می توان انواع خودرو از محصولی در کلاس پراید تا سی یو وی ها را پوشش داد.

مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا درباره زیان انباشته این شرکت گفت: زیان انباشته شرکت سایپا درمقایسه با 27 هزار میلیارد تومان گردش مالی سالانه این شرکت زیاد نیست و قابل هضم است.

قاسم جهرودی افزود: ما باید دارایی های غیرمولد را شناسایی و واگذار کنیم . دراین صورت می توان زیان انباشته شرکت را کاهش داد.

او تاکید کرد: در سایپا دیگر طرحی که غیر مولد باشد اجرا نمی شود و اگر هم مصوبات قبل باشد حتما تعطیل خواهد شد.

جهرودی تولید مولد و بهره ور و خرد مالی را دو رویکرد مهم سایپا برای خروج از چالش های پیش رو دانست.

مدیرعامل سایپا همچنین گفت: عدالت در پرداخت ها موجب شده در یک ماه گذشته بخش اعظمی از طلب قطعه سازان را پرداخت کنیم اگرچه با ایده آل فاصله داریم.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 891435

وب گردی

وب گردی