مردم خواهان توجه به مشکلات‌شان هستند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مردم احساس می‌کنند که به مشکلات‌شان به ویژه مشکلات معیشتی توجه نمی‌شود و به همین دلیل است که خواسته‌هایشان را به صورت اعتراض بیان می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، علی صوفی در ارتباط با ضرورت توجه به مطالبات مردمی توسط مسئولین، اظهار کرد: مردم اساس نظام هستند و ارکان نظام هم توسط مردم انتخاب می‌شوند. همانطور که در جریان انتخابات، جریان‌های مختلف سیاسی و احزاب به دنبال جلب نظر مردم هستند، پس از انتخابات نیز باید تلاش شود تا مطالبات مردم تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: به طور مستمر باید به مردم توجه کرد، نه اینکه فقط در یک مقطع کوتاه نظرات مردم را مورد توجه قرار داد و سپس با قرار گرفتن در پشت میزهای مدیریت آنها را به فراموشی سپرد. همانطور که در مقاطع حساسی مثل انتخابات از مردم می‌خواهیم تا در صحنه سیاست حضور داشته باشند در شرایط دیگر هم باید به خواسته‌های آنها توجه کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: در حال حاضر مردم احساس می‌کنند که به مشکلات‌شان به ویژه مشکلات معیشتی توجه نمی‌شود و به همین دلیل است که خواسته‌هایشان را به صورت اعتراض بیان می‌کنند. همچنین در قانون اساسی آمده است که باید همواره بستری برای بیان مطالبات و اعتراضات مردمی فراهم باشد و مسئولین اجازه دهند تا مردم حرف‌هایشان را بزنند.

صوفی ادامه داد: در همین قانون اساسی هم آمده است که مسئولین باید توجه داشته باشند تا اعتراضات از حالت مسالمت‌آمیز خارج نشود و برای اینکه به سمت امنیتی شدن نرود راه‌حل‌هایی پیش‌بینی کنیم. پیش‌بینی چنین راه‌حل‌هایی بر عهده نهادهایی همچون شورای عالی امنیت و شورای تامین است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو یادآور شد: مردم به صورت غیرسیستمی و تصادفی به خیابان‌ها نیامدند بلکه از قبل با توجه به مطالبات‌شان چنین وضعیتی قابل پیش‌بینی بود. به طور مثال وقتی قانون وضع می‌شود که حقوق بازنشستگان با شاغلین برابر باشد و شورای نگهبان آن را رد می‌کند، آه از نهان مردم بلند می‌شود.

صوفی گفت: ‌در این میان فرافکنی هم زیاد می‌شود. اصل موضوع این است که باید به مطالبات بحق مردم توجه کرد حالا در زمانی که مردم از طریق اعتراض مطالبات خود را پیگیری می‌کنند نمی‌توانیم از بیگانگان و سودجویان انتظار داشته باشیم تا به نفع خود سوء استفاده نکنند. ما باید خودمان شرایط را طوری مهیا کنیم که هم به خواسته‌های مردم توجه شود و هم بحرانی پیش نیاید.

منبع: ایسنا

304

کد خبر: 891445

وب گردی

وب گردی