مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری در مرحله آموزشگاهی بیش از 8 میلیون نفر رشته در مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان با هم به رقابت بپردازند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی با اشاره عنوان امسال به‌نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» و در راستای تحقق بخشی به اهداف سند تحول بنیادین و همچنین تأکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ضرورت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان، از اجرای مسابقات فرهنگی هنری با رویکرد مهارت‌آموزی درسال تحصیلی جاری خبر داد و اظهار داشت: در مسابقات فرهنگی هنری سال جاری، از معاونت‌های پرورشی سراسر کشور خواسته‌ایم با تعامل بیش از پیش با معاونت‌های آموزش متوسطه، از تمام ظرفیت‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و دبیرستان‌های کاردانش در فرآیند اجرایی این مسابقات بهره‌مند شوند.

وی افزود: در این مسابقات مسیر حرکت دانش‌آموزان به سمت کارآفرینی و اشتغال است و در دستورالعمل‌های ابلاغی به استان‌ها براین مسئله تأکید شده است، بنابراین مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی و اردوگاه‌های سراسر کشور باید تمام ظرفیت خود را برای اجرای هرچه بهتر این مسابقات به کار گیرند.

رمضانی تفاوت مسابقات فرهنگی هنری امسال در مقایسه با سال‌های قبل را در رویکرد مهارت‌آموزی دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: با توجه به اهمیت این مسابقات از انجمن‌های اولیا و مربیان و خانواده‌ها انتظار می‌رود دانش‌آموزان را به مشارکت در آن تشویق و ترغیب کنند زیرا این مسابقات علاوه بر تقویت روحیه مشارکت جویی و تعاون بین دانش‌آموزان، حداقل یک مهارت را به شرکت‌کنندگان می‌آموزد.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی خاطر نشان کرد: سی و ششمین دوره این مسابقات از از اول دی ماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه سال آینده ادامه دارد، بنابراین دانش‌آموزان علاقه‌مند پس از شرکت در مرحله مدرسه در صورت کسب رتبه‌های برگزیده به مرحله شهرستان، استان و سپس کشوری خواهند رفت که معمولاً در اردوگاه‌های ملی و در تابستان برگزار می شود.

وی آمار شرکت کنندگان را در سال تحصیلی گذشته بیش از 7 میلیون نفر رشته اعلام و عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری در مرحله آموزشگاهی بیش از 8 میلیون نفر رشته در مسابقات با هم به رقابت بپردازند.

رمضانی اظهار کرد: دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در این مسابقات باید از طریق سامانه الکترونیکی همگام و با هماهنگی معاونت پرورشی مدارس اقدام کنند.

وی ادامه داد: مسابقات فرهنگی و هنری امسال در قالب 72 رشته و گرایش برگزار می شود و دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاه می‌توانند همزمان در چند رشته ثبت‌نام کنند اما در مراحل بعد تنها در یک رشته می‌توانند شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی هدف اصلی برگزاری این مسابقات را شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان برشمرد و افزود: هنرهای آوایی، نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، ادبی و پژوهشی، رسانه، فضای مجازی و کتابخوانی از جمله رشته های اصلی مسابقات فرهنگی هنری ابلاغ شده به استان‌ها است.
706

کد خبر: 891470

وب گردی

وب گردی