وزارت کشور مکان مشخصی برای تجمعات اعتراضی مردم تعیین کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزارت کشور باید مکان مشخصی برای تجمعات مردم تعیین و اعلام کند تا آنها بتوانند ضمن بیان اعتراضات‌شان، توضیحات مسئولان را بشنوند. در این صورت دیگر دشمنان قسم خورده ما نمی‌توانند از این فضا بهره‌برداری و سوء استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به تجمعات اعتراضی اخیر در کشور، گفت: مشکلات اقتصادی در فضای امروز کشور اعم از رکود حاکم بر تولید، بیکاری و نبود اشتغال وجود دارد و اغلب خانواده‌ها با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. مردم با گرانی‌های لجام‌گسیخته‌ای روبرو هستند که دولت نمی‌تواند آن را مدیریت کرده که اینها مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

وی افزود: در این شرایط بسیاری از مردم اعتراضات به حقی را مطرح می‌کنند که باید برای حل مشکلات آنها همه دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه دست به دست هم داده و موانع و مشکلات را از سر راه بردارند.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه ملت ما بهترین مردم در دنیا هستند، گفت: این ملت در تمامی عرصه‌ها پشت نظام و کشورشان بوده و با وفاداری به انقلاب و جمهوری اسلامی همواره ملتی پایدار، مقاوم و مومنی بوده‌اند. طبیعتا اگر مشکل و مساله‌ای نباشد اعتراض نیز وجود ندارد لذا باید همه برای حل این مشکلات دست به دست هم بدهیم تا دغدغه‌های مردم رفع شود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه قشر عظیمی از جوانان دچار بیکاری هستند، بیان کرد: در شرایطی که جوانان با مشکل استخدام و جذب روبرو هستند، خیل عظیم دیگری از مراکز تولیدی اخراج می‌شوند و به همین دلیل شاهد افزایش آمار بیکاری هستیم لذا باید ضمن برداشتن موانع از سر راه و رفع مشکلات مردم، فریادهای بحق آنها نیز شنیده شود.

نقوی حسینی تاکید کرد: باید وزارت کشور مکان و محل مشخصی را برای تجمعات اعتراضی تعیین و اعلام کند و برای برگزاری این تجمعات نیز مجوز دهد. همانطور که مردم تقریبا روزانه در مقابل مجلس تجمع کرده و فریاد و اعتراضات‌شان را بیان می‌کنند، نمایندگان نیز مشکلات آنها را شنیده و سعی در رفع این مشکلات می‌نمایند.

به گفته وی، باید با در نظر گرفتن چنین راهکارهایی اجازه سوء استفاده معاندان و دشمنان را نداد، آنها که 40 سال است نسبت به نظام و کشور ما کینه‌ورزی کرده و می‌خواهند از آب گل‌آلود بهره‌برداری کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صحبت‌های ترامپ، گفت: ترامپ در شرایطی از اعتراضات مردم ما حمایت می‌کند که چند ماه پیش از تریبون سازمان ملل به مردمان ما توهین کرده و آنها را حامی تروریسم نامید، حال چه شده که می‌خواهد از ما حمایت کند بنابراین نباید اجازه داد که دشمنان قسم خورده از این فضا بهره‌برداری کنند.

نقوی‌حسینی در جمع‌بندی، افزود: باید تمامی مسئولان کشور پاسخگوی مردم باشند. طبیعتا وقتی مکانی برای اعتراضات مردم با مجوز وجود داشته باشد مسئولان نیز در آن مکان حضور پیدا کرده و پاسخگوی مردم خواهند بود، همچنین می‌توانند برنامه‌هایشان را برای رفع آن مشکلات به مردم اعلام کنند.

وی گفت: اگر این مکان مشخص برای بیان اعتراضات وجود نداشته باشد اعتراضات به خیابان کشیده می‌شود که کسی پاسخگوی اعتراضات خیابانی نیست چون نمی‌توان فریادها را شنید و تنها دشمنان از این فضا سوء استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا

304

کد خبر: 891483

وب گردی

وب گردی