چمران: حساب مردم از اغتشاش گران جداست/ دولت موظف به اجرای  مطالبات  مردم است

رئیس اسبق شورای شهر تهران گفت: مردم مطالباتی دارند و پیگیری این مطالبات از دولت حق آن ها است.

مهدی چمران رئیس اسبق شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در واکنش به اتفاقات اخیر تهران و مطالبات مردم از دولت اظهار داشت: مردم مطالباتی دارند و پیگیری این مطالبات از دولت حق آن ها است؛ مردم حق دارند نقد کنند و درباره مسائلی که مربوط به عامه مردم می شود مطالبه گری داشته باشند.

وی افزود: در خصوص شرایط بد اقتصادی که به تبع آن فشارهای زیادی بر مردم وارد می شود، دولت باید تصمیمات اساسی و اصولی اتخاذ کند؛ لذا در این باره مردم حق اعتراض دارند و باید پیگیر مطالبات خود باشند.

چمران در ادامه تاکید داشت: اما اگر از این مطالبات مردم، زمینه و بستری برای حمله به اصل نظام و جمهوری اسلامی بخواهد فراهم شود و یا اغتشاش و شورش به وجود بیاید اصلا صحیح نیست و بحث دیگری است؛ مطالبه گری و شورش گری دو موضوع کاملا مجزا و متفاوت از یک دیگر است.

رئیس اسبق شورای شهر تهران ادامه داد: گروهی بوده اند که به علت تخلف برخی موسسات مالی و موضوع گرانی و بیکاری، اعتراضاتی را داشته و با تجمع در مقابل مجلس و دیگر مکان ها سعی در پیگیری مطالبات خود داشته اند. اما اخیرا شاهد آن هستیم که عده ای شورش، آسیب رساندن به اموال عمومی و برهم زدن نظم عمومی را دنبال می کنند که این اقدامات با اعتراض و مطالبه گری متفاوت است و آن ها در اصل، براندازی نظام را دنبال می کنند.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از اغتشاش گران در ایران تصریح کرد: آقای ترامپ در چند ماه اخیر توهین های بسیاری را به ملت ایران روا داشته است، اما در حال حاضر به صورت آشکار از گروهی اندک در داخل کشور که قصد برهم زدن نظم عمومی را دارند حمایت می کند؛ از طرفی دولت اسرائیل و برخی سایت ها مسئولیت مدیریت و برنامه ریزی این اغتشاشات را بر عهده گرفته اند تا با تحریک افکار عمومی کشور را به آشوب بکشند.

چمران با بیان این که دولت موظف است به مطالبات و انقادات مردم گوش فرا دهد خاطر نشان کرد: دولت باید برای حل این مشکلات برنامه ریزی دقیق کند و در حل آن ها کوشا باشد؛ متاسفانه در حال حاضر فضای کشور فضایی غبارآلود است و در این فضای غبارآلود عده ای به دنبال سوء استفاده از این فضا هستند و می خواهند اصل مطالبه گری را نیز زیر سوال ببرند.

رئیس پیشین شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: مردم ما باید سطح خود را آشوب گران جدا کنند؛ یقینا راهی که مردم در پیش گرفته اند با آن عده قلیل متفاوت است و بصیرت مردم آن را نشان خواهد داد؛ البته این موضوع وظیفه دولت در حال مشکلات مردم را منتفی نخواهد کرد.

302

کد خبر: 891486

وب گردی

وب گردی