همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و قوه قضا تقویت می‌شود سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی دستگاه قضا ضمن بازدید از سازمان قرآنی دانشگاهیان و فعالیت‌های آن بر تقویت همکاری بین قوه قضا و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سید علی اصغر رفاهی، مستشار قضایی و مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی دستگاه قضا عصر روز گذشته، ضمن بازدید از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، از بخش‌های مختلف این سازمان ازجمله خبرگزاری بین‌المللی قرآن، مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم، استودیو قرآنی مبین و مرکز رشد فعالیت‌های قرآنی بازدید کرد و با فعالیت‌های آن آشنا شد.

وی بعد از این بازدید در نشستی با حضور حمید صابرفرزام، رییس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های این مرکز قرآنی و فعالیت‌های ویژه‌ آن بر افزایش تعامل بین دو طرف تاکید کرد و گفت: اداره کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضاییه، دستگاه مستقیم تعامل با مردم و مردمی کردن فرهنگ پیشگیری است.

رفاهی افزود: یکی از وظایف مهم دستگاه قضایی مسئولیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است. در این مسیر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با انجام مجموعه اقداماتی تا حد خوبی توانسته است در مسیر کاهش برخی آسیب‌های اجتماعی مثل حاشیه‌نشینی، طلاق، سوانح رانندگی و... گام بردارد.

در ادامه حمید صابرفرزام با معرفی فعالیت‌های این سازمان، گفت: مراکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان، رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی، خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم، تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی(مبین) و آموزش‌های تخصصی علوم و فنون قرآنی در ذیل این سازمان مشغول به فعالیت هستند.

بعد از پایان این نشست دو طرف ضمن ارائه پیشنهادهایی در جهت تقویت‌ همکاری‌های دینی و قرآنی، در جهت کاهش آسیب طرح‌هایی را ارائه دادند که به زودی در این حوزه عملیاتی و اجرا خواهد شد.

منبع : ایسنا

204

کد خبر: 891494

وب گردی

وب گردی