بودجه سنواتی برای تأمین سرویس بهداشتی مدارس عشایری کشور

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر گفت: وزیر آموزش و پرورش با نگاه اولویت‌دار به مشکلات دانش‌آموزان محروم عشایری، دستور داد ردیف خاصی در بودجه سنواتی برای تأمین سرویس بهداشتی مدارس عشایری کشور اختصاص پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس محمدرضا سیفی سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور ، اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش با نگاه اولویت‌دار به مشکلات دانش‌آموزان محروم عشایری به معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی دستور داد در پاسخ به نامه معاونت آموزش ابتدایی و پیشنهاد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ردیف خاصی را در بودجه سنواتی برای تأمین سرویس بهداشتی مدارس عشایری کشور اختصاص دهد.

وی افزود: در حال حاضر 6100 مدرسه عشایری در 23 استان کشور به صورت ثابت، سیار و نیمه‌سیار وجود دارد که 25 درصد از این مدارس فاقد سرویس بهداشتی و 29 درصد دارای سرویس بهداشتی نامناسب است.

سیفی با اشاره به الزام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش‌آموزان مناطق محروم، روستاها، حاشیه شهرها، عشایر کوچ نشین و مناطق 2 زبانه با تأکید بر ایجاد فرصت‌های آموزشی باکیفیت، گفت: ضرورت دارد تمام سازمان‌ها و نهادهای وزارت آموزش و پرورش به دانش‌آموزان عشایر توجه خاصی داشته باشند.

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر اضافه کرد: دانش‌آموزان عشایری با تنوع زبان، فرهنگ و بوم جغرافیایی جلوه‌ زیبایی از آهنگ مهربانی در ایران اسلامی هستند که توجه کامل به آنها زمینه همبستگی و اتحاد در کشور را ایجاد می‌کند.

وی تعداد کل کارکنان شاغل در آموزش و پرورش عشایر را 15 هزار و 842 نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد 12 هزار و 996 نفر کارمند رسمی، 1579 نفر کارمند پیمانی، ۶۲۴ سرباز معلم و ۶۴۳ حق‌التدریس تمام وقت و پاره وقت هستند.
706

کد خبر: 891495

وب گردی

وب گردی