۹ دی را انقلاب سوم می دانم/ بسیاری از مسئولان حق را تشخیص ندادند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۹ دی را انقلاب سوم می دانم؛ انقلابی که به مراتب از انقلاب های اول و دوم مهم تر بود.

به گزارش ایسکانیوز، سید عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در آئین بزرگداشت حماسه ۹ دی اظهار کرد: آیندگان تحقیق خواهند کرد که ملت ایران چگونه ملتی بودند که همه حکام جور دنیا در برابر آن ها بودند اما این ملت ایستادگی کردند و حماسه های بزرگی خلق کردند.

وی افزود: ملت در ۹ دی بدون برنامه ریزی و خودجوش به خیابان ها ریختند و شعارهای معناداری دادند، نشان دادند اگر خطری انقلاب را تهدید کند به میدان آمده و با چنگ و دندان از انقلاب دفاع خواهند کرد.

ضرغامی با بیان اینکه من ۹ دی را انقلاب سوم می دانم افزود: انقلاب سوم که مقابله با فتنه، تردیدها، شک و شبهه ها و گرد و غبار بود به مراتب از انقلاب های اول و دوم مهم تر بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در فتنه ۸۸ مردم توانستند از پشت غبار حق را درست تشخیص دهند. در زمان فتنه باید به کلام و رفتار رهبری نگاه کرد هرچه او گفت باید عمل شود تا از فتنه عبور کرد. مردم این کار را به خوبی انجام دادند اما بسیاری از مسئولان نتوانستند حق را تشخیص دهند. حتی اگر سکوت کرده باشند هم همراهی با فتنه کرده و مردود شدند.

وی گفت: برخی افراد محترم که ما می خواستیم به صدا و سیما بیایند و صحبت کنند، تردید می کردند و می گفتند صبر کنید ببینیم چه می شود؛ اگر قرار بود صبر کنیم که چه فایده ای داشت اگر شما آبرویی دارید از این انقلاب و شهدا است اما برای رفع فتنه با گفتن دو جمله شک می کنید.

ضرغامی با بیان اینکه ۹ دی نقطه عطف است گفت: شور و شعور در اعلا درجه به هم آمیخته شد و ۹ دی به وقوع پیوست وگرنه دشمن اجازه نمی داد این شعور تجلی پیدا کند. مردم خودجوش به خیابان ها آمدند. مردم فقط عکس امام و رهبری را در دست گرفته بودند.

ضرغامی با تشکر از فیلم قلاده های طلا گفت: باید بیشتر از این به حماسه 9 دی پرداخته شود تا عمق ماجرا بیشتر و بهتر به تصویر کشیده شود.

وی تاکید کرد: ملت محرم هستند و صاحب انقلابند وقتی خطر را احساس کنند خودشان به میدان می آیند.

304

کد خبر: 891501

وب گردی

وب گردی