تغییر مدل های تربیتی از برنامه های معاونت پرورشی است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: تمرکز بر مدرسه و تغییر مدل‌های تربیتی و حرکت به سمت مدیریت تربیتی از برنامه‌های این معاونت خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در سند تحول بنیادین اگر قرار است چرخشی در نظام تعلیم و تربیت صورت گیرد نقش اصلی بر عهده معاونت پرورشی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت قوی در شرایط سخت نشان داده می‌شود، اضافه کرد: راه عبور از چالش‌ها، ارائه راهکارهای جدید است؛ تمرکز بر مدرسه و تغییر مدل‌های تربیتی و حرکت به سمت مدیریت تربیتی از برنامه‌های این معاونت خواهد بود.

کاظمی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه، سازمان دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی در موفقیت و رسیدن به اهداف تربیتی، مؤثر است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به آموزه‌های قرآنی، توجه به نیروهای انسانی به ویژه پرورشی، کاهش حجم برنامه‌های تمرکزگرا، حذف برنامه‌های زمان‌بر، چابک‌سازی سازمانی و ایجاد کمیته‌های کیفیت بخشی، ارائه برنامه‌های خُرد اثربخش در تربیت بچه‌ها مانند هر دانش‌آموز یک شهید، توجه به مناطق محروم، بهره‌وری در منابع مالی، ارتقای ظرفیت‌های موجود به بالاترین سطح ممکن از مواردی است که باید در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.
706

کد خبر: 891546

وب گردی

وب گردی