آموزش و پرورش به ناشران و تولیدکنندگان کتاب‌های کمک آموزشی  نگاه حمایتی  دارد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های کمک درسی باید مکمل و مروج اهداف و برنامه‌های آموزشی باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب‌های کمک درسی باید مکمل و مروج اهداف و برنامه‌های آموزشی باشند، اظهار داشت: کتاب‌های کمک درسی باید آنچه را که ما در کتاب‌های درسی نوشته‌ایم قبول داشته باشد، تأکید، تقویت، تکمیل و ترویج کند تا بچه‌ها، عمیق‌تر، دقیق‌تر و بهتر مطالب را یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های کمک آموزشی باید مقوم، مکمل، مروج و مؤید اهداف و برنامه‌های آموزشی باشند، خاطر نشان کرد: ظرف کتاب‌های درسی با محدودیت‌های مختلف روبه‌روست و کتاب‌های کمک آموزشی و تولیدات بخش غیردولتی، می‌تواند به این نیاز واقعی جامعه پاسخ دهد.

نوید ادهم با اشاره به اینکه در مجموع، نگاه آموزش و پرورش به ناشران و تولیدکنندگان کتاب‌های کمک آموزشی حمایتی است، تأکید کرد: معتقدیم ظرفیت خوبی در بخش غیردولتی وجود دارد و باید از توان بخش غیردولتی و تولیدات غیردولتی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا، چند عنصر مهم باید در نظر گرفته شود، از جمله اینکه آموزش و پرورش یک پدیده فرهنگی است و کل سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و تولید کتاب‌های درسی و برنامه‌های آموزشی باید به فرهنگ جامعه توجه داشته باشد و به آن واکنش مثبت نشان دهد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره آسیب‌هایی که صنعت نشر کتاب‌های آموزشی را تهدید می‌کند، افزود: سوداگران و تولیدکنندگانی که صرفاً از منظر اقتصادی و به عنوان یک بازار پرسود به این صحنه نگاه می‌کنند و رسالت اصلی خود را درآمدزایی از این میدان می‌دانند، خطر و آسیب بزرگی در راستای تأثیرگذاری فرهنگی و ارزشی دارند.

وی اضافه کرد: این آسیب‌ها با وجود کنکور و مافیای کنکور در کشور، متأسفانه تقویت شده است؛ به گونه‌ای که سوداگران علم در بخش‌های مختلف کلاس و مدرسه ما حضور دارند و با منابعی که به دست آورده‌اند می‌توانند جریان سالم تعلیم و تربیت را تحت تأثیر خود قرار دهند. به این دلیل، رسالت ساماندهی کتاب‌های کمک آموزشی رسالت بسیار سنگینی است تا زمینه نشر و گسترش کتاب‌های مفید و همسو را تقویت کند و به موازات آن، از گسترش و انتشار کتاب‌های غیر استاندارد و غیر مفید جلوگیری به عمل آورند.
706

کد خبر: 891561

وب گردی

وب گردی