رونمایی از دستاورد‌های جدید هوانیروز در آینده نزدیک

فرمانده هوانیروز گفت: برای مقابله با تهدیدات به دستاورد‌های جدیدی دست پیدا کردیم که در دنیا بی‌سابقه بوده و به زودی رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد اقدامات هوانیروز در زلزله غرب کشور اظهار کرد: برابر دستورات فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی از ابتدای صبح روز بعد از زلزله، ۵۶ فروند از بالگرد‌های ما وارد منطقه شدند و همچنین ۱۴۶ فروند دیگر هم آماده برای خدمت رسانی بودند.

فرمانده هوانیروز ادامه داد: بالگرد‌ها در روز اول توانستند نزدیک به ۹۰۰ نفر از مصدومین را به بیمارستان‌های نزدیک منتقل کنند و در طول مدت امدادرسانی نیز بالگرد‌های هوانیروز ۹۰۰ سورتی پرواز انجام دادند که طی آن بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ نفر مصدوم جا به جا شدند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات بالگرد‌های هوانیروز به مناطق صعب‌العبوری که امکان تردد خودرو نبود رفته و کار امدادرسانی را انجام دادند و وسایل گرمایشی و مایحتاج مردم را در اختیار آن‌ها قرار دادند.

قربانی گفت: با توجه به اینکه ۵ بیمارستان در کرمانشاه برای مداوای مصدومین در نظر گرفته شده بود بالگرد‌های ما وظیفه انتقال مجروحین به این بیمارستان را بر عهده گرفتند و توانستیم در همان روز نخست اکثر مصدومین را منتقل کنیم.

فرمانده هوانیروز به انتقال‌های بزرگی که در زلزله کرمانشاه توسط این نیرو انجام شد، اشاره کرد و افزود: امروز هوانیروز به عنوان یک پتانسیل و پشتیبان قوی مانند دوران دفاع مقدس در کنار ملت ایستاده است.

وی عنوان کرد: با توجه به توانایی هوانیروز در حال حاضر هیچگونه دغدغه‌ای برای امدادرسانی نداریم که گواه این موضوع برنامه‌ریزی ما در زلزله و پس‌لرزه اخیر تهران بود؛ ما برای حادثه تهران هم آمادگی ایجاد بیمارستان و محل فرود و پرواز بالگرد را داریم.

قربانی تاکید کرد: ما در موضوع زلزله رکورد خوبی داریم، به نحوی که در هر ۵ دقیقه یک بالگرد نشسته و پرواز می‌کند که این در دنیا بی سابقه است.

فرمانده هوانیروز درباره ارتقا تجهیزات این نیرو گفت: هوانیروز امروز با توجه به تهدیدات دشمنان راهبردی عمل می‌کند و فعالیت‌های آینده را بر اساس این تهدیدات برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی لازم برای مقابله با تهدیدات دشمن اتخاذ شده و به لطف خدا به دستاورد‌هایی دست پیدا کردیم که در دنیا بی‌سابقه بوده و به زودی رونمایی خواهد شد.

قربانی با بیان این که اقدامات ارزشمند تاکتیکی و تکنیکی در برد سلاح‌ها و دوربین‌های درد در شب و قطعه سازی صورت گرفته، ادامه داد: یکی از تاکیدات جدی مقام معظم رهبری بومی سازی قطعات بوده که به دست جوانان ایران انجام شده و گواه آن پرواز چند فروند بالگرد بود که به خاطر تحریم‌ها و نبود قطعات زمین‌گیر شده بودند، اما به دست متخصصان و جوانان ایرانی تامین قطعه شدند و به پرواز درآمدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

304

کد خبر: 891575

وب گردی

وب گردی